חברת ניהול ועד בית מחירים

או חייגו: 074-7695650

תוכן עניינים

בתקופה האחרונה אנו עדים לתהליך שנמשך על גבי העשור האחרון שהתחיל בעיקר בבניינים חדשים אך התפשט גם לבתים משותפיםכמה עולה שירות מקצועי של ניהול ועד בית? ישנים ואותו תהליך הוא החלפת ועד הבית בחברת ניהול. ועד הבית היה מורכב בדרך כלל מדייר אחד או שניים כאשר בבתים משותפים גדולים יותר הוא היה מורכב לעיתים משלושה או ארבעה דיירים שנשאו בנטל הניהולי. תפקידם היה לנהל את הבית המשותף ובין היתר הם ניהלו את אספות המגורים, הביאו להצבעות בפני הדיירים נושאים שעל הפרק, ערכו משא ומתן עם קבלנים ונותני שירות עבור שיפוצים ושדרוגים של הבית ועוד.

מעבר לנושאים הללו היה עליהם גם לדאוג לנושאים השוטפים של הבית כמו הניקיון של השטחים המשותפים כגון הלובי וחדרי המדרגות, לדאוג לגינה וכמובן טיפול בתקלות שקורות מידי פעם כמו תקלות אינטרקום, תקלות גז, תקלות חשמל בבית, מעלית ועוד. את כל זה עשו אותם דיירים בהתנדבות כאשר ברוב המוחלט של המקרים הנושא של תחזוקת מבנים רחוק מאותם אנשים מרחק שנות אור.

היתרונות ל חברת ניהול ועד בית

במקרה של חברת ניהול הדבר שונה לגמרי שכן קודם כל אנו מקבלים חברה מקצועית עם אנשים מקצועיים שמנהלים אותה שחיים את עולם אחזקת המבנים ומכירים אותו על בוריו. הדבר גורם לכך שהתחזוקה של הבית מתבצעת על הצד הטוב ביותר שכן במידה ויש תקלה היא מטופלת תוך מספר שעות על ידי חברת הניהול ואנשי המקצוע שלה. בדרך כלל חברות ניהול בתים משותפים מחזיקות מספר אנשי מקצוע בכל תחום ובכל פעם שיש תקלה בחשמל של הבית היא שולחת אל הבית את החשמלאי שעימה היא עובדת כדי שיטפל בבעיה, ולכן לעיתים קרובות הבעיה מסתדרת תוך זמן קצר מאוד כאשר חברת ניהול מקצועית מטפלת במבנה ולא דייר שעושה זאת בהתנדבות.

מדוע חשוב להעסיק חברת ניהול לבית?

כאשר אנו בעלים של דירה ישנו דבר אחד חשוב מאוד אליו אנו נרצה לשים לב וזהו הערך של הבית שלנו. אין ספק שערך של הדירה מושפעת בעיקר מהדירה עצמה והניראות שלה, כמה השקענו בתוך הדירה, האיזור שבו הדירה נמצאת אך מעבר לכך חשוב מאוד גם התחזוקה של הבניין בו הדירה נמצאת. בכדי לשמור ואף לעלות את ערך הדירה אנו נרצה לדאוג כי הבניין בו נמצאת הדירה שלנו מתוחזק ברמה הגבוהה ביותר לה ניתן לצפות היות והדבר משפיע ביחס ישר על שווי הדירה שלנו. דירה בבניין מוזנח בו חדש המדרגות ישן, לא מבוצעת בו תחזוקה שוטפת לשטחים המשותפים ערכה ירד. בעוד שגרירה שנמצאת בבניין בו חברת הניהול דואגת לניראות של הבית, משפצת חלקים בהם יש ליקויים ומשדרגת את הבניין באופן קבוע, ערכה של דירה בבניין כזה יעלה באופן אוטומטי.

 

מה המחיר של חברת ניהול ועד בית?

אין ספק שישנם מספר פרמטרים שקובעים את המחיר של חברת ניהול לוועד הבית שכן מחיר ניהול של פרויקט עם בריכה והרבה שטחים משותפים יהיה שונה מזה של בניין מגורים בן שלוש קומות ללא מעלית וללא שטחים משותפים כלל. כלל המחיר של חברת ניהול בבית משותף בסיסי ינוע בין 40-50 ש״ח נוספים על דמי ועד הבית עבור דירה לחודש בעוד המחיר של תוספת עבור דירה לחודש בפרויקט גדול בבניין של עשרים קומות עם בריכה, חדר כושר עם שטחים משותפים וגינות יהיה בין 100-150 ש״ח לחודש.

חברת ניהול ועד ביתחברת ניהול ועד בית היא חברה חיצונית שמנהלת את ועד הבית של הבניין. במקרים רבים דיירי הבניין לא מעוניינים לנהל את ועד הבית בעצמם, ומעסיקים חברת ניהול ועד בית חיצונית. חברת הניהול דואגת לניהולו התקין של הבניין ולתחזוקתו. מה היא חברת ניהול ועד בית? ואילו תפקידים הוא כולל? מה היתרונות והחסרונות של העסקת חברה חיצונית? ריכזנו עבורכם מידע עבור השאלות השונות.

מה היא חברת ניהול ועד בית?

מנהל ועד הבית משמש כנציג של כלל דיירי הבניין כאשר הוא נבחר על ידיהם ברוב קולות. ועד הבית יכול לכלול יותר מדייר אחד ועד חמישה בסך הכל. תפקיד ועד הבית הוא בהתנדבות ואין חוק המחייב את לדיירי הבניין לשמש כועד בית, ולכן כיום, יש חברות ניהול ועד בית רבות. ניהול ועד בית הוא תפקיד חשוב בעל אחריות רבה, שדורש זמן התעסקות רב. בבנייני מגורים גדולים העבודה של ועד הבית תהיה רבה אף יותר ותדרוש התעסקות רבה. מסיבה זו, לא תמיד יש אנשים שמוכנים לקחת על עצמם את תפקיד ניהול ועד הבית. לכן, יש אפשרות להעסיק חברת ניהול ועד בית חיצונית שתבצע את תפקידי ועד הבית. כאשר מעסיקים חברת ניהול ועד בית חיצונית משלבים ניהול עצמאי וניהול חיצוני. כלומר, דיירי הבניין יבחרו נציד מדיירי הבניין שיעבוד לצד חברת הניהול. המעבר מניהול עצמאי לניהול על ידי חברת ניהול דורש החלטה שתתקבל ברוב של שני שליש לפחות מדיירי הבניין. לחברת ניהול, אין את כל הסמכויות שיש לועד הבית. חברת הניהול משמשת בעצם כקבלן משנה של הבניין ומטרתה להקל על תפקידיו של ועד הבית. חברת ניהול אינה רשאית לייצג את הדיירים במקרה של סכסוך שכנים, וניהול הבניין נשאר בידי ועד מטעם הדיירים. כדי לקבל שירות חיצוני עבור ניהול הבניין יוצרים קשר עם חברת הניהול הדרושה. החברה תתן לכם הצעת מחיר מסודרת הכוללת עמלת ניהול. עמלת הניהול תקבע על פי סוג הנכס, יושנו, רמת הניהול, הטיפולים הדרושים והקשיים הכרוכים.

על אילו תפקידים חברת ניהול ועד בית אחראית?

תפקידיו של ועד הבית הם רבים ומטרתם היא ניהול תקין של הבניין ותחזוקתו. תפקידי ועד הבית שיבוצעו על ידי חברת ניהול ועד בית כוללים –

  • ניהול כספי כולל של מגוון צרכי הבניין. הניהול הכספי ישמש את הדיירים לכל ההוצאות הנדרשות עבור צרכי הבניין. צרכי הבניין יהיו כל דבר הנוגע לתחזוקת הבניין השוטפת, לטיפולים ותיקונים נדרשים באזורי המחייה המשותפים בבניין. כמו כן, החברה תגבה את תשלומי הועד מדיירי הבניין. חברת ניהול ועד הבית תהיה אחראי על ניהול ההוצאות וההכנסות שנעשות למען הבניין, הוצאת קבלות וחשבוניות, עריכת דוחות כספיים ועוד. הניהול הכספי של הבניין ייערך בשקיפות מלאה מול דיירי הבניין.
  • חברת ניהול ועד בית אחראית על תחזוקת הבניין באזורי המחייה המשותפים. מתן טיפולים דחופים בכל מה שקשור למערכות הבניין כמו אינסטלציה, חשמל, ועוד. על אחריות חברת הניהול, ליצור קשר עם נותני השירות הנחוצים לטיפולים בבניין. חברת ניהול בתים משותפים תדאג לכל מה שנדרש בבניין- ניקיון עבור אזורי המחייה המשותפים (לובי, חדר המדרגות וכל חלל משותף נוסף שקיים כמו חדר כושר, בריכה ועוד), גננות (תחזוקת הגינה המשותפת לדיירי הבניין), תחזוקת המעלית (כולל בדיקת מהנדס תקופתית), שירותי הדברה (אם יש צורך), ניקוי הבריכה וחיטויה (במידה ויש בריכה), תחזוקת מערכת סולארית וחימום המים, תחזוקת מערכת גילוי אש, תחזוקת משאבות מים, אבטחת הבניין ועוד.

מה היתרונות של העסקת חברת ניהול ועד בית חיצונית?

כפי שציינו, ניהול ועד בית הוא עבודה שדורשת אחריות והתעסקות רבה, לכן בניינים רבים יעסיקו חברת ניהול חיצונית. להעסקת חברת ניהול ועד בית חיצונית יש יתרונות רבים.

  • מקצועיות וניסיון- לחברות ניהול ועד בית יש ניסיון רב. הן עובדות מול מספר בניינים ולא רק מול בניין אחד. מסיבה זו, הן מכירות את מערכות הבניין השונות, את התקלות הנפוצות, את דרכי הטיפול בהן, ואת התחזוקה השוטפת הנחוצה לכל בניין ובניין. בנוסף, חברות הניהול יהיו מקצועיות מאוד ויעסיקו עובדים מקצועיים ומנוסים. העבודה שתתבצע על ידי חברת ניהול ועד בית חיצונית, לרוב, תהיה טובה יותר מהעבודה שדיירי הבניין יבצעו בניהול עצמאי.
  • טיפול מהיר- כפי שהזכרנו מעל, חברת ניהול ועד בית מנוסה בכל הנוגע לניהול הבניין ומעסיקה עובדים רבים למגוון דרישות. לכן חברת ניהול תהיה מסוגלת לתת מענה מהיר עבור מגוון בעיות. חברת הניהול תכיר את הטיפולים הנחוצים עבור הבעיות ותוכל לתת מענה מהיר. בנוסף, חברות הניהול מעסיקות עובדי תחזוקה שנותנים מענה לרוב הבעיות.
  • זמן- כפי שציינו קודם, ניהול ועד בית דורש תשומת לב רבה, אחריות והתעסקות שלוקחת זמן רב. כאשר מעסיקים חברת ניהול ועד בית חיצונית, הניהול  התקין ותחזוקת הבניין כבר לא באחריות הדיירים, דבר שיחסוך לדיירים זמן רב. חברות הניהול יבצעו את כל תפקידי הניהול הדרושים. בנוסף, חברות הניהול יכולות לעבוד בשעות היום, בזמן שרוב הדיירים נמצאים בעבודה ולתת את מלוא תשומת הלב לבעיות בבניין.
  • גוף חיצוני ואובייקטיבי- חברת ניהול ועד בית משמשת כקבלן משנה ולכן היא גוף חיצוני ואובייקטיבי. בשונה מדייר הבניין שגובה כספים, מעיר הערות על ניקיון או מתקשה בגישור סכסוך עם שכנים, חברת ניהול תעשה את כל אלה בפן מקצועי ולא אישי. הן יכולות לפתור מהר יותר סכסוכים עם שכנים, להעיר לדיירי הבניין על ניקיון, אי תשלום בזמן ועוד.
  • נותני שירות שונים- אם חברת הניהול אינה מעסיקה ישירות עובדי תחזוקה, דיירי הבניין יכולים לבחור את נותני השירות המועדפים עליהם.
  • עובד מעביד- בהעסקת חברת ניהול חיצונית אין יחסי עובד מעביד בין ועד הבית לנותני השירותים ולכן הדבר משחרר את ועד הבית מאחריות כמעסיק.

מה החסרונות של העסקת חברת ניהול ועד בית חיצונית?

חברות ניהול ועד בית מומלצות!ציינו יתרונות רבים עבור העסקת חברת ניהול ועד בית חיצונית. אך מעבר ליתרונות ישנם גם מספר חסרונות.

  • תשלום – כפי שהזכרנו קודם, העסקת חברת ניהול חיצונית כוללת עמלת ניהול. חברות הניהול גם מרוויחות כסף ולכן, כשמעסיקים חברת ניהול ועד בית חיצונית צריך לקחת בחשבון את עניין התשלום. דמי הניהול של החברה עלולים להיות גבוהים יותר משמעותית.
  • פיתוח תלות – כאשר דיירי הבניין אינם בקיאים בתחזוקת הבניין ובאחזקתו נוצרת תלות בחברת הניהול. לכן, אם מעסיקים חברת ניהול ועד בית חיצונית מומלץ שתהיה נציגות מתפקדת של דיירים בוועד הבית, שיעקבו אחר פעילות החברה.
  • מקצועיות – ציינו קודם שחברות הניהול הן מקצועיות ומנוסות. אולם, כיום אין תקנים מחייבים שמגדירים את הדרישות לתפעול חברה כזו, ולכן חשוב מאוד לפקח ולבקר על חברות הניהול, על הפעולות שהן מבצעות ועל התחזוקה השוטפת. חשוב שתהיה נציגות של דיירים בוועד הבית שיפקחו אחר חברת הניהול המועסקת.

לסיכום, ניהול תקין ותחזוקה שוטפת עבור בניין מגורים דורשים אחריות רבה. כאשר דיירי הבניין אינם מעוניינים לנהל את התנהלותו התקינה של בניין המגורים ניתן להעסיק חברת ניהול ועד בית. על ידי העסקת חברה אמינה, מנוסה ומקצועית, ניהול הבניין ותחזוקתו יתנהלו באופן מקצועי.

ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים

או חייגו: 074-7695650

ניהול מבנים מקצועי וזמין

ניהול מבנים

ניהול מבנים הוא גוף או חברה המספקים לקהל לקוחותיהם מגוון רחב של שרותי ניהול מקיפים עבור מגדלי יוקרה, ניהול בנייני מגורים ומבנים מסחריים. חברות ניהול

קרא עוד »

ניהול נכסים

אם יש בבעלותכם מספר נכסים שונים, באותו בניין או פזורים, בירושה או ברכישה, אתם יכולים להעסיק חברה לניהול נכסים שתסייע לכם בניהול הנכסים ובתחזוקתם. ריכזנו

קרא עוד »

ניהול דירות

אם יש בבעלותכם מספר דירות, נכסי נדל"ן או בניינים, בין אם רכשתם ובין אם ירשתם אותם, יש לכם את האפשרות לשכור חברת ניהול דירות. מה

קרא עוד »

ניהול דירות להשכרה

אם יש בבעלותכם מספר דירות שונות שאתם משכירים לאנשים שונים, אתם יודעים שכרוכה התעסקות רבה וזמן רב כדי לנהל את הנכס. כדי להקל על ניהול

קרא עוד »
התקשרו עכשיו
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!