ניהול בתים משותפים

או חייגו: 074-7695650

תוכן עניינים

ניהול בתים משותפיםניהול בתים משותפים הוא בעצם תפקיד ועד הבית. ועד הבית אחראי על איזורי המחייה המשותפים בבניין המגורים ולתחזוקת הבניין עבור דיירי הבניין. מה כולל הניהול, מה עושים אם הדיירים אינם מעוניינים לנהל את ועד הבית בעצמם ומה היתרונות בהעסקת חברה חיצונית? ריכזנו עבורכם מידע עבור כל השאלות האלה.

 

מה הוא ניהול בתים משותפים?

כפי שציינו, ניהול בתים משותפים הוא בעצם ניהול ועד הבית. על ניהול ועד הבית בדרך כלל אחראי אחד מדיירי הבניין שמשמש כנציג עבור כלל הדיירים. דייר זה נבחר על ידי שאר דיירי הבניין ברוב קולות. יש מקרים שיש כמה דיירים המשמשים כועד בית- ועד הבית יכול לכלול עד חמישה דיירים. תפקיד זה נעשה בהתנדבות ואין חוק המחייב דיירים לשמש כמנהלי ועד בית.

ניהול ועד בית הוא תפקיד חשוב מאוד שלוקח זמן רב ואחריות רבה. ככל שבניין המגורים גדול יותר וכולל יותר דירות, העבודה של ניהול ועד הבית תהיה רבה יותר ותדרוש יותר התעסקות. מסיבה זו, לא תמיד יש אנשים שמוכנים לקחת על עצמם את תפקיד ניהול ועד הבית. לכן, יש אפשרות להעסיק חברת ניהול בתים משותפים. המעבר מניהול עצמאי לניהול על ידי חברת ניהול דורש החלטה שתתקבל ברוב של שני שליש לפחות. חברת ניהול בתים משותפים, משמשת בעצם כקבלן משנה של הבניין ומטרתה להקל על תפקידיו של ועד הבית. לחברות ניהול אין את כל הסמכויות של ועד הבית. חברת ניהול אינה רשאית לייצג את הדיירים במקרה של סכסוך שכנים, וניהול הבניין נשאר בידי ועד מטעם הדיירים. שיטה זו משלבת ניהול עצמאי וניהול חיצוני. בשיטה זו דיירי הבניין מתאספים ובוחרים חברה חיצונית מטעמם שתנהל את ועד בית.

 

 

מה כולל ניהול בתים משותפים?

  • עמלת ניהול- כדי לקבל שירות חיצוני עבור ניהול הבניין יוצרים קשר עם החברה הדרושה. החברה תתן לכם הצעת מחיר מסודרת. עמלת הניהול תקבע על פי סוג הנכס, יושנו, רמת הניהול והטיפול הדרושה והקשיים הכרוכים.
  • ניהול כספי של צרכי הבניין. הניהול הכספי כולל פתיחת חשבון בנק על שם ועד הבית וניהולו בשקיפות מלאה מול דיירי הבניין. חשבון הבנק ישמש את הדיירים להוצאות עבור צורכי הבניין בכל הנוגע לתחזוקתו לטיפולים ותיקונים. כמו כן, חברת הניהול תגבה את התשלום מדיירי הבניין ותפקיד אותו בחשבון הבנק של הועד. ניהול בתים משותפים אחראי על ניהול ההוצאות וההכנסות שנעשות למען הבניין, הוצאת קבלות וחשבוניות, עריכת דוחות כספיים כל חצי שנה והצגתם באסיפות הדיירים. שנת הכספים תתחיל ב1 לינואר ותסתיים ב31 לדצמבר. שנת הכספים הראשונה תתחיל ביום רישום הבית בפנקס בתים משותפים ותסתיים ב31 לדצמבר של אותה שנה, ולכן לעתים שנה זו תהיה פחות משנה מלאה.
  • ניהול בתים משותפים אחראי על תחזוקת הבניין בכל חלקיה המשותפים לכולם. מתן טיפולים דחופים כמו אינסטלציה, חשמל, ועוד. על אחריותו ליצור קשר עם נותני השירות הנחוצים. חברת ניהול בתים משותפים תדאג לכל מה שהבניין צורך- ניקיון (לובי, חדר המדרגות וכל חלל משותף נוסף כמו חדר כושר ועוד), גננות (תחזוקת הגינה המשותפת לדיירי הבניין), תחזוקת המעלית (כולל בדיקת מהנדס תקופתית), שירותי הדברה במקרה הצורך, במידה וקיימת בריכה ניקוי הבריכה וחיטויה, תחזוקת מערכת סולארית וחימום המים, תחזוקת מערכת גילוי אש, תחזוקת משאבות מים, אבטחת הבניין ועוד.

 

מה היתרונות של העסקת חברת ניהול בתים משותפים?

יתרונות ניהול בתים משותפיםכפי שציינו, לא תמיד אחד מדיירי הבניין ירצה לנהל את ועד הבית ולעתים דיירי הבניין יבחרו להעסיק חברת ניהול חיצונית. להעסקת חברת ניהול ועד בית חיצונית יש יתרונות רבים.

  • מקצועיות וניסיון- חברות ניהול ועד בית עובדות במספר בניינים ולא רק בבניין אחד. הן מכירות את מערכות הבניין השונות, את דרכי הטיפול במגוון תקלות שונות ואת התחזוקה הנחוצה לכל בניין. לדוגמא, אם הבניין ישן ודורש תחזוקה מיוחדת, חברות ניהול בתים משותפים יידעו מה התחזוקה השוטפת ויעסיקו אנשי מקצוע מתאימים. העובדים של חברות הניהול יהיו מקצועיים ומנוסים ולרוב העבודה שתתבצע על ידי חברה חיצונית תהיה טובה יותר מניהול ועד בית עצמאי על ידי דיירי הבניין.
  • זמן- כפי שציינו קודם, ניהול ועד בית דורש תשומת לב רבה, אחריות והתעסקות שלוקחת זמן רב. כאשר מעסיקים חברת ניהול בתים משותפים חיצונית, מורידים את עול הטיפול ותחזוקת הבניין מגב הדיירים. חברות הניהול יבצעו את כל תפקידי הניהול הדרושים, וייתעסקו בעיקר בתחזוקת הבניין. בנוסף, חברות הניהול יכולות לעבוד בשעות היום, בזמן שרוב הדיירים נמצאים בעבודה, הם ישימו לב לכל מה שצריך בבניין ותוכלו לסמוך עליהם שכל הבעיות בבניין יסתדרו. כך דיירי הבניין יחסכו זמן רב של התעסקות בניהול ועד בית.
  • טיפול מהיר- כפי שהזכרנו, חברות הניהול מנוסות ומעסיקות עובדים רבים. מסיבה זו, הן מסוגלות לתת מענה מהיר עבור בעיות רבות. הן יודעות מה הטיפול הנחוץ עבור כל בעיה ומעסיקות עובדי תחזוקה שיכולים לתת מענה עבור רוב הבעיות בבניין.
  • גוף חיצוני ואובייקטיבי- לעתים כשועד הבית הוא אחד מדיירי הבניין, קשה לו להעיר לדיירי הבניין או להצליח לגשר בסכסוכים עם שכנים. ההערות יכולות להפוך לריבים עם דיירי הבניין וסכסוכי השכנים אישיים וקשים לגישור. חברות הניהול הן חיצוניות ואובייקטיביות. הן יכולות לפתור מהר יותר סכסוכים עם שכנים, להעיר לדיירי הבניין על ניקיון, אי תשלום בזמן ועוד.
  • נותני שירות שונים- אם חברת הניהול אינה מעסיקה ישירות עובדי תחזוקה, דיירי הבניין יכולים לבחור את נותני השירות המועדפים עליהם.
  • עובד מעביד- בהעסקת חברת ניהול חיצונית אין יחסי עובד מעביד בין ועד הבית לנותני השירותים ולכן הדבר משחרר את ועד הבית מאחריות כמעסיק.

מה החסרונות של העסקת חברת ניהול בתים משותפים?

ניהול בתים משותפים מחירציינו יתרונות רבים עבור העסקת חברת ניהול ועד בית חיצונית. אך מעבר ליתרונות ישנם גם מספר חסרונות.

  • תשלום- כשמעסיקים חברת ניהול בתים משותפים חיצונית צריך לקחת בחשבון את עניין התשלום. מטרת חברות הניהול החיצוניות היא להרוויח כסף ולכן דמי ועד הבית יהיו גבוהים יותר מאשר אם אחד דיירי הבניין היה משמש כועד בית ויכללו עמלת ניהול. מסיבה זו דמי הניהול של החברה עלולים להיות גבוהים ולהגיע ל100 שקלים לכל דירה ולעתים אף יותר.
  • תלות- כאשר דיירי הבניין אינם בקיאים בתחזוקת הבניין ובאחזקתו נוצרת תלות בחברת ניהול בתים משותפים. לכן, אם מעסיקים חברת ניהול בתים משותפים חיצונית מומלץ שתהיה נציגות מתפקדת של דיירים בועד הבית, שיעקבו אחר פעילות החברה.
  • מקצועיות- ציינו קודם שחברות הניהול הן מקצועיות ומנוסות. אולם, כיום אין תקנים מחייבים שמגדירים את הדרישות לתפעול חברה כזו, ולכן חשוב מאוד שתהיה נציגות של דיירים בועד הבית שתפקח ותבקר על חברות הניהול, על הפעולות שהן מבצעות ועל התחזוקה השוטפת.

 

לסיכום, ניהול ותחזוקת בניין מגורים דורשים אחריות רבה. כאשר דיירי הבניין אינם מעוניינים לנהל את התנהלותו התקינה של בניין המגורים ניתן להעסיק חברות חיצוניות. חברות ניהול בתים משותפים, יכולות להקל על דיירי הבניין בכל מה שקשור לתחזוקת הבניין. אם תעסיקו חברה אמינה ומקצועית, ניהול הבניין ותחזוקתו יתנהלו באופן מקצועי.

 

ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים

או חייגו: 074-7695650

ניהול בנייני דירות

בתים משותפים

ניהול בתים משותפים יכול להיות אתגר אמתי לאור מספר רב של פרמטרים. בראש ובראשונה בכל בית משותף יש תקלות שצריך לתקן אותן בכדי לשמור על

קרא עוד »

חברות ניהול בתים משותפים

בית משותף הוא מבנה הכולל שתי דירות ומעלה. לכל דירה תהיה בעלות נפרדת, ושאר חלקי הבניין, נחשבים לאזורי מחייה משותפים ונמצאים בבעלותם של כלל הדיירים.

קרא עוד »
התקשרו עכשיו
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!