אנרגיה סולארית בישראל – מה אנחנו מציעים לעולם?

או חייגו: 074-7695650

תוכן עניינים

בשנות השבעים, כשהחל משבר הנפט והחרם הגדול על ישראל, פותח על ידי ממציא ישראל בשם ד"ר צבי תבור, דוד שמש אשר מטרתו היה לאפשר לחמם את המים בבתים באמצעות השמש, מבלי להשתמש באמצעים חשמליים. כך אפשר לייצר תהליך בצורה הרבה יותר זולה ופשוטה.

דודי שמש, הם לא התרומה היחידה שישראל מציעה לעולם ולעצמה בפרט, בכל מה שקשור לנושא של אנרגיה סולארית. אומנם ישראל, לצערנו הרב, נמצאת הרחק ממדינות מערביות אחרות בכל מה שקשור לשימוש באנרגיה סולארית, אך אין ספק שבכל מה שקשור למחקרים, פיתוחים והמצאות, היא נמצאת בשורה הראשונה, כאשר לא מעט חברות אפילו מייצאות מוצרים וידע למדינות אחרות.

השימוש במשאבים של אנרגיה סולארית בישראל נולד משלוש סיבות עיקריות:

ראשית, ישראל היא מדינה שברוב ימות השנה הטמפרטורות בה מאוד גבוהות, והיא יכולה להפיק מכך תועלת מבחינת ניצול אנרגיית השמש. זאת ביחס למדינות אחרות, אירופאיות למשל, שבחלק גדול מתקופת השנה, בוודאי בחורף, מתמודדות עם שמיים אפורים, מבלי שהשמש מציצה אפילו לרגע.

שנית, ישראל איננה נהנית ממשאבים כמו נפט, פחם וכדומה. כלומר, היא תלויה במדינות אחרות לשם כך, או שעליה לנצל את האנרגיה שהיא יכולה להפיק מהשמש. האופציה הראשונה היא מאוד יקרה ולא תמיד אפשרית מבחינה לוגיסטית. האופציה השנייה, לעומת זאת, הרבה יותר יעילה, נוח ובוודאי הרבה יותר זמינה.

שלישית, מסיבות פוליטיות, מדיניות, ישראל התמודדה במשך שנים רבות מקושי להשיג נפט ומשאבים אחרים בצורה ישירה, ובוודאי בזול. לכן, נדרשנו למצוא פתרונות שונים. צריך לומר, אנחנו לא היחידים, שכן הרבה מדינות הבינו שהתלות שלהן במשאבים מסוימים מהווה בעיה גדולה עבורן, ולכן הן פנו למסלולים של אנרגיה סולארית בצורה כזו או אחרת.

 

איך מפתחים אנרגיה סולארית בישראל

בעיקרון, אנחנו יכולים למצוא שורה של חברות אשר מפתחות ומייצרות אמצעים וכלים על מנת שיהיה ניתן להפיק אנרגיה סולארית בישראל, מדובר על פאנלים ומערכות אשר מאפשרות להפיק חשמל מהשמש. מצד שני, אנחנו יכולים למצוא חברות שמתמחות בהקמת תחנות כוח סולאריות ובהיבטים הרבה יותר מתקדמים ומשמעותיים בתחום.

היום, כל מי שרוצה יכול להפוך את המבנה שלו לסולארי ולהתבסס על פאנלים. לשם כך, הוא צריך לקבל את האישורים הנדרשים, להזמין אנשי מקצוע שיבחנו את המבנה ויתקינו עליו או בסביבתו הקרובה את המתקנים הנדרשים.

יותר ויותר אנשים בוחרים להתקין פאנלים סולאריים במבנה המגורים שלהם, והם לא היחידים. אנחנו יכולים למצוא רשויות מקומיות, מוסדות ציבור, ועוד שורה ארוכה של גורמים שעושים זאת. המדינה עצמה, החלה לעודד זאת בצורות שונות, מתוך מטרה שיותר ויותר מבנים יהפכו להיות סולאריים ויתבססו על אנרגיית השמש במקום על הפקת חשמל באמצעים הישנים. אנחנו עדיין לא עומדים ביעד שקבעה הממשלה, אך סביר להניח שעם הזמן נדביק את הפער ונעמוד בו.

 

ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים

או חייגו: 074-7695650

רצפה

ריצוף אפוקסי לבית – יתרונות וחסרונות

יותר ויותר מעצבי פנים ואדריכלים בוחרים להתקדם לפתרונות ריצוף מתקדמים המשלבים בין עיצובים חדשניים לאיכות ופונקציונליות, ולמראה אחיד שמעניקה רצפת אפוקסי לבית, בעיצוב דירות ובתים חדשים ובשיפוץ בתים פרטיים ודירות מגורים קיימים. 

קרא עוד »
התקשרו עכשיו
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!