החלפת מעלית בבניין משותף

או חייגו: 074-7695650

תוכן עניינים

מעלית בבית משותף מאפשרת לדיירים לעלות או לרדת מהדירה לקומת הלובי, לחניון התת קרקעי או לכל קומה אחרת בבניין. המעלית משפרת את איכות החיים של כל דייר בבניין וכן מסייעת רבות לדיירים קשישים, מוגבלים או להורים צעירים אשר מתקשים לעלות עם עגלת תינוק במדרגות. יחד עם זאת, חשוב מאוד להבין כי מעלית דורשת תחזוקה שוטפת ואחת לכמה שנים יש צורך לשפץ אותה. ישנם מקרים בהם החלפת מעלית תהיה רלוונטית על פני שיפוץ.

שיפוץ מעליות – במה מדובר?

כל מעלית דורשת תיקונים קלים. יש להחליף חלקים ורכיבים שונים אשר סובלים מבלאי טבעי או אחר לתקן בעיות שונות שהתגלו בבדיקה, לבצע תיקונים קוסמטיים בהתאם לצורך, לתקן בעיות חשמל וחווטים שונים ועוד. במקום להשקיע בהחלפת מעלית, ניתן לחסוך לא מעט עלויות ולבצע שיפוץ מקיף ויסודי במעלית קיימת בבניין. עלות השיפוץ נמוכה הרבה יותר לעומת העלות הנדרשת עבור החלפת מעלית. יחד עם זאת, עבור השיפוץ יש לבחור בחברה אמינה ומקצועית בתחום.

שיפוץ מעליות יכלול בדרך כלל את החלפת המנוע של המעלית, כאשר חשוב מאוד להחליף אותו רק בחלק איכותי העומד בתקן ובהתאם להנחיות היצרן. מעבר לכך יש לתקן או להחליף את לוח הפיקוד של המעלית, להחליף את כל  פנל הלחצנים וכן לשדרג ולעצב את תא הנוסעים באמצעות החלפת דלתות, ציפוי מחדש, החלפת מראה ושיפוץ קוסמטי לרווחת הדיירים. יש להנגיש את המעלית לבעלי מוגבלויות ובמידה ויש הסכמה על מעלית שבת יש צורך להתקין שעון פיקוד מעלית שבת.

החלפת מעלית- מה צריך לדעת?

לרוב שיפוץ מעלית מספק כל מספר שנים או כאשר עולה הצורך אך החלפת מעלית מומלצת כאשר היא מרבה להתקלקל שכן במקרה הזה היא עלולה לסכן את הנוסעים בה, או כעבור 25 שנים ומעלה ממועד ההתקנה המקורי של המעלית. כמו כן, כדאי לשקול החלפת מעלית ביתית כאשר תא הנוסעים קטן וצפוף ולא מתאים לדיירים או במקרה ומדובר על מעלית ישנה שעולה ויורדת בצורה איטית מאוד והדבר מפריע  לדיירי הבניין.

חשוב לדעת כי כדי להחליף מעלית בבניין משותף יש צורך בהסכמה של רוב הדיירים. לעיתים ועד הבית או חברת האחזקה והניהול תקבל את ההחלטה להחליף את המעלית כל עוד הדיירים מסכימים לכך שכן, מדובר על  תהליך יקר.

מתי כדאי לשפץ מעלית ומתי כדאי להחליף אותה?

כל עוד המעלית תקינה ולא קיימת יותר מ-25 שנים, אנשי מקצוע ימליצו על שיפוץ מעלית על מנת לחסוך בעלויות. אולם, אם המעלית מרבה להתקלקל והדיירים מוצאים את עצמם משקיעים לא מעט כסף על  תיקון המעלית כל פרק זמן קצר, במקרה הזה אין ספק שכדאי להחליף את המעלית. גם במקרה של הרחבת הבניין ותוספות בנייה, ניתן להחליף מעלית. חשוב לדעת שישנם  מקרים שבהם החברה המשפצת לא תמצא חלפים מקוריים  למעלית בשל העובדה שהיא ישנה ועל כן, הכלל הוא שבכל מקרה שבו לא מצליחים להשיג חלפים איכותיים ובטוחים למעלית, הפתרון יהיה החלפת מעלית ולא שיפוץ מעלית.

כדי להחליף מעלית או לשפץ מעלית בצורה בטוחה ואיכותית, חשוב מאוד שלא להתפשר על אנשי המקצוע. יש לבחור בחברה מומלצת ובעלת מוניטין, ניסיון וותק בתחום על מנת שתבצע את העבודה בצורה הטובה ביותר.

 

ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים

או חייגו: 074-7695650

רצפה

ריצוף אפוקסי לבית – יתרונות וחסרונות

יותר ויותר מעצבי פנים ואדריכלים בוחרים להתקדם לפתרונות ריצוף מתקדמים המשלבים בין עיצובים חדשניים לאיכות ופונקציונליות, ולמראה אחיד שמעניקה רצפת אפוקסי לבית, בעיצוב דירות ובתים חדשים ובשיפוץ בתים פרטיים ודירות מגורים קיימים. 

קרא עוד »
התקשרו עכשיו
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!