חברות ניהול בתים משותפים קרית אתא

או חייגו: 074-7695650

תוכן עניינים

 

חברות ניהול בתים משותפים קרית אתאבמדריך הבא נציג בפניכם את המהות של חברות ניהול בתים משותפים קרית אתא, נענה על שאלות כמו מדוע כדאי להיעזר בחברות כאלה, מה היתרונות של השירות, אילו שירותים חברות ניהול בתים משותפים קרית אתא  מספקות לקהל הלקוחות שלהן, למי זה בכלל יכול להתאים, כמה זה אמור לעלות ועוד. אבל לפני כן…

 

הבניה היוקרתית למגורים החלה בשנת 2004 עם בניה מסיבית גם בתחום הקניונים, המרכזים המסחריים, בתים פרטיים לשכירות במגדלים, משרדים ועוד. אנו רואים שינוי בתפיסה בכל מה שקשור לבניה ויזמות בעיר קרית אתא. מי שהחלו לעשות את השינוי בנוף הנדלני תוך אחזקת קרקעות היו אלה חברות משקיעות בנדל“ן מניב, חברות ביטוח, מוסדות פיננסיים, מוסדות ממשלתיים, קבוצות שיתוף גם במגורים וגם במגדלי יוקרה וכמובן יזמים לבניה יוקרתית למגורים.

 

הצורך לחברות ניהול בתים משותפים קרית אתא מאיפה זה בכלל נוצר?

יש כמה סיבות שהובילו לשינוי מהותי בנוף הנדל“ן כמו למשל מצב כלכלי בארץ תוך התייחסות בעיקר להשפעות בתחום ההייטק, גל חיובי בהשקעות נדל“ן, תקנות עירוניות כמו למשל יציאת עסקים ממגורים, לחצים חברתיים ורצון לשיפור תנאים כמו למשל עובדי מדינה, ארגונים, מוסדות וחברות.

 

הבניינים שנבנים הינם מודרניים והתייחסות לאלמנטים שלא היו מתייחסים אליהם בעבר ברמה הכי קטנה שאפשר. בנוסף, השפעות של כלכלה בינלאומית ומיזוגים במשרדי עורכי דין ורואי חשבון למשל הובילו לשינוי הזה. גם שינויים בטעמים של בעלי מקצועות חופשיים, מכרזי ממשלה בהיקפים עצומים, השקעות מסיביות של יהודים מחו“ל ברכישת נדלן – אלו ועוד הובילו לשינוי בבניה הן באופן כללי והן באופן ספציפי בעיר קרית אתא.

 

למי זה בכלל יכול להתאים?

עד לא מזמן, רוב הבניינים למגורים משותפים נוהלו על ידי אדם אחד, מקסימום שניים שהיו דואגים לכל מה שקשור למבנה. אם הייתה פתאום סתימה בצנרת הראשית של הבניין, הם היו דואגים להזמין אינסטלטור או ביובית, לשלם על השירות ולדאוג שהוא אכן יתבצע. אם פתאום הגיעה מכת ג‘וקים, אותם נציגי המכונים גם נציגי ועד הבית היו דואגים להזמין מדביר לביצוע הדברה ובקיצור לכל בעיה או שירות חיצוני לו הבניין זקוק, הם היו דואגים. הבעיה עם אותם נציגי ועד בית שלא פעם הניהול שלהם גורר לא מעט אי הסכמות ובעיות בין שכנים. אם גם אתם מכירים את הסיטואציה הזו, יכול מאוד להיות שגם לכם תתאים חברה לניהול בתים משותפים. לא רק שהחברה דואגת לכל המצבים הללו בין אם זה תיקון של מעלית שנתקעה או החלפת נורה, בין אם זה תיקון קצר חשמלי או פיזור הצפה, היא גם שומרת על הבניין לאורך השנים ומוודאת שכל תהליכי התחזוקה, השיפוץ, החיזוק והשימור מתבצעים בו בשביל לשמור עליו לטווח האורך.

 

חברות ניהול בתים משותפים קרית אתא כל הסיבות

אם עד לאותה תקופה התפעול של אותם מבנים פשוטים יחסית לא היה מורכב במיוחד, ככל שנבנו עוד ועוד מבנים כאלה המהות העסקית והכלכלית השתנו לגמרי מה שהפך את הניהול להרבה יותר מסובך. למעשה, אותם יזמים ומשקיעים הבינו  שככל שהכנס יותר יוקרתי, ככל שהנכסים הפכו מורכבים יותר, כך גם גדל הצורך בהשכרת שירותיהן של חברות ניהול בתים משותפים קרית אתא. איך זה בא לידי ביטוי? למשל על ידי שטחי מסחר ומגורים באותו מקום, שטחי מגורים ומלון באותו מקום, חניונים תת קרקעיים וחניונים עילאיים, ריבוי של כניסות, שטחים לשימוש הציבור, התקנת קירות מסך, ריבוי משתמשים – בעלים, שוכרים ואורחים.

 

בנוסף, המערכות של אותם מבנים הפכו הרבה יותר מורכבות ומשוכללות מה שמצריך תחזוקה שוטפת כמו למשל מיזוג אויר מרכזי לרבות מערכות מניית צריכה, מעליות מהירות, מערכות בקרת מבנה, מערכות חשמל מתקדמות, חשמל חירום, מערכות גילוי וכיבוי אש, מתקנים רגילים ורגישים, מערכות ביטחון ועוד.

 

חברות ניהול בתים משותפים קרית אתא בהיבט הכלכלי

אם מתייחסים לרגע להיבט הכלכלי של בניית מגדל משרדים מודרני בשילוב שטח מסחרי בקרית אתא מדובר בעלויות של 4000-5000 ש“ח למ“ר מפרט בסיסי. ההתיחסות לשטחי מסחר עומדת על 6000-7000 ש“ח למ“ר לא כולל עלויות רכישת הקרקע ותשלום על אגרות בניה. כלומר מדובר בנכסים בהיקף של 35,000-40,000 מ“ר כלומר 190 מליון.

 

חברות ניהול בתים משותפים קרית אתא מסקנות

אותם בניינים מורכבים מחייבים מהיזם לדאוג לניהול מקצועי המציף ערך ונותן מענה מלא לבעל הנכס, השוכר והלקוחות לאורך זמן במגוון רחב של מישורים. המטרה היא גם לספק מענה מלא במגוון היבטים אותם נפרט בהמשך וגם לשמור על הנכס מבחינה חזותית ומבחינה כלכלית בטווח הארוך.

  1. שגרת חיים תקינה בבניין המורכב – כשאנו בוחרים חברה לניהול בתים משותפים בקרית אתא, החברה דואגת לכל מה שקשור לניקיון השטחים המשותפים, בטחון, בטיחות, נראות אסתטית של המקום, ביטוחים, יחסי שכנות, הנאה, מיצוב ועוד. כל מה שקשור לשגרת החיים היומיומית.
  2. שימוש הנכס לאורך זמן – כלומר, על חברת ניהול בתים משותפים בקרית אתא לדאוג לתחזוקה ואחזקה של תפעול כל המערכות שתיארנו לעיל, אחזקה ושמירה של הערך הכלכלי.
  3. תפעול הנכס בהיבט הכלכלי – איכות השירות, ניהול, שכירות, ניהול מסחרי ועוד. חייבים למצוא את האיזון בין כמה כסף אני משקיע כדי לקבל את איכות השירות שנקבע מראש.

 

אילו עוד אופציות יש פרט ל חברות ניהול בתים משותפים קרית אתא?

חברות ניהול בתים משותפים קרית אתא

 

יש שתי אופציות שניתן לאמץ במקום חברות ניהול בתים משותפים קרית אתא והן מנהל יחידה או ניהול עצמי או נציגות של בית משותף מה שמכונה גם ועד. לחלופות אלה יש יתרונות כמובן בהיבט של חיסכון בעלויות אבל גם לא מעט חסרונות בהיבט של מקצועיות.

 

חברות ניהול בתים משותפים קרית אתא יתרונות

לבחירה של חברת ניהול בתים משותפים בקרית אתא יש קשת רחבה של יתרונות:

  • יכולת התמקצעות בתחום כולל מתן שירותים לנכס מורכב כלומר הפיכת ניהול בית מורכב למקצוע.
  • ניהול ידע ברמה הרוחבית תוך שמירתו והתאמתו לפרויקטים זהים אחרים תוך מינוף התהליכים בצורה חיובית בהתאם לרלוונטיות של כל פרויקט.
  • ריכוז מאמצים ויכולת להקצות משאבית כשיש מצב חירום כמו שריפה למשל.
  • יכולת הקצאת משאבים של חברה מנהל הרבה יותר רחבים בהשוואה לאדם אחד, כחומר הפרויקט ימשיך להתנהל בצורה טובה ומקצועית כי תמיד יש מי שעומד מאחוריו.
  • הניהול מתבצע לפי הסכם ניהול המגדיר חבויות משפטיות.
  • גורמים מקצועיים רבים תחת קורת גג אחת.
  • החברה פועלת לאורך זמן ולכן יש ניהול המשכי ולא עונתי.
  • שדרוג קבוע ומתמיד של השירותים.
  • החברה מבוקרת על פי חוק.
  • נותנת לבעלים, ללקוחות או לדיירים את האופציה להתרכז בדברים אחרים. אם זה בניין מגורים פרטי בניהול החיים שלהם ואם זה בניין משרדים בניהול העסקים.
  • יצירת חיץ חיובי בין עסקת השכירות לבין השוכרים.

 

חברות ניהול בתים משותפים קרית אתא תחומי פעילות ואחריות של חברה הניהול

לחברות ניהול בתים משותפים יש לא מעט תחומי אחריות ופעילות לרבות קליטת מערכות, אחזקה מונעת (למנוע בעיות ותקלות) בכל המערכות לרבות מערכת איטום, בידוד, חשמל ואינסטלציה. בנוסף, החברה אחראית על אחזקת שבר, ביצוע בדיקות בטיחותיות, בדיקות מערכות, בדיקות נראות ועוד. במקביל החברה אחראית על כל מה שקשור לתפעול כלכלי של הנכס לרבות ניהול תקציב פעילות, מעקב של התקציב מול הביצוע, הפעלה יעילה של כלל המערכות, הפעלת בקרות, ניהול משאים ומתנים, ניהול מכרזי ספקים, בדיקת חוזים, תשלומים, עריכת דוחות מבוקרים, הפעלת בקרות, ניהול משחקי ושיווקי וכל מה שנכנס תחת ההגדרה של תפעול כלכלי של הנכס.

 

לחברות ניהול בתים משותפים בקרית אתא אחראיות גם על תחום השירותים הכללים כמו מערך של ביטוחים, שמירה וביטחון, שירותי ניקיון, מתן מענה בחירום, התנהלות מול הרשויות, שירותים אופציונליים, הפעלת יועצים, צוות עובדים ועוד.

 

הסכמי ניהול

הסכמי הניהול בין הלקוח לבין החברת ניהול בית משותף נועדו להסדיר את מערכת היחסים וההתחייבות בין כל הצדדים: בעלים, שוכרים וחברת ניהול בכל מה שקשור לשירותים שציינו קודם לכן. בנוסף, יש גם הסכמי ניהול מול חוק המקרקעין – ברוטו / נטו/ תקנון. בהסכם חייבים להיות מצוינים ההגדרות של השירותים, ההתחייבות הכלליות והדדיות, הגדרה של הוצאות ומחויבות לתשלום, נוסחת חיוב, הוראות התחשבנות, קרן חידוש ציוד, רכוש קבוע בספרי החברה, הפרות חוזה ודרכי טיפול משפטיים, ביטוחים ועוד.

 

חברות ניהול בתים משותפים בקרית אתא כמה זה עולה?

זה מאוד תלוי בחברה, בשירותים שהיא מספקת ובגוף אותו היא מנהלת. המחירים נעים בין כמה מאות לכמה עשרות אלפי שקלים בחודש.

 

לסיכום, אם אתם רוצים להיות בראש שקט, לדעת בוודאות שכל הנושאים הקשורים לניהול הבניין שלכם מנוהלים על ידי ישות מקצועית וחברה מקצועית, אין ספק כי מומלץ וכדאי לפנות לחברה המנהלת בתים משותפים. כמובן, שלפני שבוחרים חברה כזו כדאי לאסוף המלצות מאנשים שאתם מכירים, לקיים סקר שוק, לבדוק שאכן יש התאמה מלאה בין הצרכים שלכם לשירותים שהחברה נותנת, להשוות מחירים, לבצע השוואה בין כמה חברות ורק אז לקבל החלטה.

 

לפרטים נוספים אודות חברות ניהול בתים משותפים צרו איתנו קשר ונשמח לסייע לכם.

ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים

או חייגו: 074-7695650

התקשרו עכשיו
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!