חברות ניהול ואחזקה בשוהם

או חייגו: 074-7695650

תוכן עניינים

 

חברות ניהול ואחזקה בשוהםבניין המגורים שלכם מתנהל בצורה לקויה? אף אחד לא מוכן להתנדב לנהל את ועד הבית? יש הוצאות רבות שמתנהלות בחוסר שקיפות? אולי כדאי להעסיק חברת ניהול ואחזקה. חברת ניהול ואחזקה היא חברה שמבצעת עבורכם את ניהולו התקין של הבניין ואת תחזוקתו.

 

מה הסימנים שכדאי לעבור לחברת ניהול ואחזקה בשוהם?

התנהלות לקויה של ועד הבית

אם התנהלות ועד הבית לא ראויה מומלץ לעבור לחברת ניהול ואחזקה. ועד הבית צריך להתנהל בשקיפות מלאה מול דיירי הבניין, לכנס אסיפות לפני החלטות חשובות, לנהל את ההוצאות וההכנסות של הבניין ולדאוג לתחזוקתו השוטפת.

ניהול כספי לקוי

אם הניהול הכספי מתבצע בצורה לקויה מומלץ לעבור לחברות ניהול ואחזקה. כפי שציינו ועד הבית צריך להתנהל בשקיפות מלאה מול דיירי הבניין. אם ועד הבית לא מתנהל בשקיפות, לא עורך דוחות ומתנהל באופן מנוגד להחלטת הדיירים, מדובר בניהול כספי לקוי. דבר נוסף שמקשה על התנהלות כספית הוא סירוב תשלום דמי הועד. אם ועד הבית לא עומד מתעקש על גביית דמי הועד הדבר יגרום למחסור בתקציב. מחסור בתקציב יכול לגרום לכך שאנשי מקצוע לא ירצו לעבור עם הבניין שלכם ואז הבניין יהיה מוזנח. מחסור בתקציב יכול לגרום גם לכך שהדיירים שכן משלמים יצטרכו לשלם יותר בגלל אלו שלא משלמים. בכל מצב הדבר פוגע בדיירי הבניין.

תחזוקה לקויה 

תחזוקה לקויה באה לידי ביטוי כאשר הבניין מוזנח ומלוכלך. לפעמים ועד הבית חוסך על תחזוקת הבניין אך לפעמים הדבר נובע מחוסר ידע. בבניין יש מערכות רבות שדורשות תחזוקה שוטפת כמו משאבות מים, גז ועוד. אם מערכות הבניין לא יתוחזקו הדבר עלול לגרום לנזק. אם תחזוקת הבניין לקויה מומלץ לעבור לחברת ניהול ואחזקה.

 

חברות ניהול ואחזקה בשוהם – על מה הן אחראיות?

תשלומים

חברות ניהול ואחזקה יהיו אחראיות על ניהול הכספים של כלל צרכי הבניין. חברות אלה אחראיות על ההוצאות וההכנסות וניהולן עבור צרכי הבניין. הן אחראיות על גביית תשלום דמי הועד מדיירי הבניין. הן דואגות להוציא דוחות שנתיים ולהציגם לדיירי הבניין. הן דואגות לתשלומים עבור כל הטיפולים והתחזוקה הנדרשת לבניין.

 

תחזוקה

חברות ניהול ואחזקה אחראיות על תחזוקת הבניין השוטפת. התחזוקה היא עבור כל חלל משותף בבניין המגורים. התחזוקה השוטפת היא- ניקיון האיזורים המשותפים כמו לובי, חדר מדרגות ועוד. תחזוקת הגינה המשותפת. תחזוקה של המעלית כולל בדיקת מהנדס תקופתית. תחזוקה עבור מערכת כיבוי אש, משאבות מים, מערכות גז ועוד. בנוסף חברות ניהול ואחזקה יעניקו טיפול לכל תקלה כמו חשמל, אינסטלציה ועוד. באחריותן ליצור קשר עם אנשי המקצוע המתאימים לטיפול בתקלות. יש חברות ניהול ואחזקה שמעסיקות אנשי מקצוע שמטפלים בתקלות אלה.

 

חברות ניהול ואחזקה בשוהם – מדוע הן קיימות?

חברות ניהול ואחזקה מומלצות בשוהםכמות האנשים שמוכנים לנהל את ועד הבית הולכת ופוחתת. בשנים האחרונות השימוש בחברות ניהול ואחזקה חיצוניות לניהול ועד הבית הולך ועולה. מה הסיבות שגרמו לקיומן של חברות ניהול ואחזקה?

תפקיד תובעני- ניהול ועד הבית הוא תפקיד קשה מאוד שדורש התייחסות רבה ותשומת לב לגורמים רבים. כמו כן ועד הבית פועל בהתנדבות. ככל שיש יותר דירות ויותר דיירים התפקיד הולך ליותר קשה- יש יותר פרטים לשים לב אליהם, חלל גדול יותר לתחזק ויותר שכנים לגבות מהם כסף. לא רק שהתפקיד קשה ותובעני, לרוב האנשים היום אין זמן לכך. רוב האנשים עובדים שעות רבות ביום. כשאתה מגיע הביתה אתה צריך לסדר, לנקות, לבשל ולדאוג לניהולו התקין של הבית האישי שלך. לרוב האנשים אין את הזמן להשקיע בניהול ועד הבית של הבניין.

התפתחות הבנייה לגובה- בשנים האחרונות התפתחה הבנייה של בניינים לגובה. ככל שהבניין גבוה יותר יש בו יותר דיירים ויותר דירות. בעבר, רוב הבניינים היו בין 4 ל8 קומות בלבד. ניהול ועד הבית היה קל יותר. כיום, כמות הדיירים והדירות הרבה מקשה על ניהול ועד הבית וגורמת לעדיפות בשימוש בחברות ניהול ואחזקה חיצוניות.

מערכות מסובכות- בעבר, מערכות הבניין היו פשוטות לתחזוק ולניהול. עם התפתחות הבנייה לגובה נוספו מערכות רבות, מתקדמות ומסובכות לניהול לבנייני המגורים. בבניינים רבים יש מעליות מהירות וחניונים תת קרקעיים, דבר שבעבר לא היה. מערכות אלה דורשות תחזוקה מסוימת. צריך לתחזק אותן באופן שוטף על מנת למנוע נזק. לדוגמא בחניונים שלא מתוחזקים כראוי, אפשר לשאוף אוויר רעיל. במקרים רבים, דיירים הבניין בכלל לא מודעים לתחזוקה הנדרשת עבור מערכות הבניין. בנוסף, מערכות אלו יקרות יותר. פעמים רבות, הדבר גורם להזנחה בעקבות חוסר הידע של דיירי הבניין. מדובר על מערכות כמו מערכת כיבוי אש, מאגרי מים וגז, משאבות מים, גנרטורים ועוד. מסיבה זו דיירים רבים מעדיפים להעסיק חברות ניהול ואחזקה שמכירות את מערכות הבניין ואת דרכי הטיפול בהן.

יחסי שכנות- בעבר יחסי השכנות היו טובים, השכנים היו קרובים והפגינו סולידריות אחד לשני. כיום, גם ריבוי הדיירים וגם המנטליות השונה גורמים לכך שיש ריחוק בין השכנים. עם השנים, המעמד של ועד הבית נפגע, היכולת של ועד הבית לגבות תשלומים הפכה לקשה. שכנים רבים מסרבים לשלם את דמי הועד ודיירי הבניין צריכים להתמודד עם ההשלכות.

 

 

מה היתרונות בהעסקת חברת ניהול ואחזקה בשוהם?

מחירי חברות ניהול ואחזקה בשוהםמקצועיות וניסיון

חברות ניהול ואחזקה מכירות את מערכות הבניין השונות, את דרכי הטיפול במגוון תקלות ואת התחזוקה הנחוצה מאחר והן פועלות מול מספר בתים משותפים ולא רק אחד. חברות ניהול יידעו מה התחזוקה הנדרשת לבניין שלכם ויעסיקו אנשי מקצוע מתאימים. בנוסף, העובדים של חברות הניהול יהיו מקצועיים ומנוסים. כך בעצם, העבודה שתתבצע על ידי חברה חיצונית, ברוב המקרים, תהיה טובה יותר מניהול ועד בית עצמאי על ידי דיירי הבניין.

חסכון בזמן

כפי שציינו קודם, ניהול ועד בית דורש מתן תשומת לב רבה. חברות ניהול, מורידות את עול הטיפול ותחזוקת הבניין מגב הדיירים. הן עובדות בשעות היום, בזמן שרוב הדיירים נמצאים בעבודה וישימו לב לכל מה שצריך בבניין.

טיפול מהיר עבור תקלות 

כפי שהזכרנו, חברות ניהול ואחזקה הן חברות מנוסות ומעסיקות עובדים רבים. הן מסוגלות לתת מענה מהיר עבור רוב הבעיות בבניין. הן יודעות מה הטיפול הנחוץ ומעסיקות עובדי תחזוקה שיתנו מענה עבור הבעיות בבניין.

גוף חיצוני ואובייקטיבי 

חברות ניהול יפעלו כגוף חיצוני ואובייקטיבי. הן יכולות לפתור מהר יותר סכסוכים עם שכנים, להעיר לדיירי הבניין על ניקיון, אי תשלום בזמן ועוד.

 

מה החסרונות של העסקת חברות ניהול ואחזקה בשוהם?

חברות ניהול ואחזקה בשוהם המלצותציינו יתרונות רבים עבור העסקת חברת ניהול ועד בית חיצונית. אך מעבר ליתרונות ישנם גם מספר חסרונות.

תשלום

כפי שהזכרנו קודם, העסקת חברת ניהול חיצונית כוללת עמלת ניהול. חברות הניהול גם מרוויחות כסף ולכן, כשמעסיקים חברת ניהול ועד בית חיצונית צריך לקחת בחשבון את עניין התשלום. דמי הניהול של החברה עלולים להיות גבוהים יותר משמעותית.

פיתוח תלות 

כאשר דיירי הבניין אינם בקיאים בתחזוקת הבניין ובאחזקתו נוצרת תלות בחברת הניהול. לכן, אם מעסיקים חברת ניהול ועד בית חיצונית מומלץ שתהיה נציגות מתפקדת של דיירים בועד הבית, שיעקבו אחר פעילות החברה.

 

ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים

או חייגו: 074-7695650

התקשרו עכשיו
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!