ניהול נכסים

או חייגו: 074-7695650

תוכן עניינים

ניהול נכסיםאם יש בבעלותכם מספר נכסים שונים, באותו בניין או פזורים, בירושה או ברכישה, אתם יכולים להעסיק חברה לניהול נכסים שתסייע לכם בניהול הנכסים ובתחזוקתם. ריכזנו עבורכם מידע עבור התועלת של חברת ניהול נכסים ומתי כדאי להעסיק חברה כזו.

 

חברת ניהול נכסים – מה זה?

חברות שמנהלות את הנכסים שנמצאים בבעלותכם. החברות יאתרו עבורכם שוכרים אפשריים, הן יגבו מהדיירים את דמי השכירות, יתחזקו את פנים הנכס ועוד. יש לשים לב שבנוסף לחברות ניהול נכסים, קיימות חברות ניהול ועד בית. חברות ניהול ועד בית אחראיות על ניהולו התקין ותחזוקתו של בניין המגורים, הן אחראיות על גביית דמי ועד ועל התחזוקה השוטפת של בניין המגורים כולל מתן טיפולים נחוצים למערכות הבניין השונות. לעומת זאת, חברות לניהול נכסים מתעסקות בנכסים ודירות ולא בתחזוקתו של בניין מגורים שלם.

 

מה התפקידים של חברה לניהול נכסים?

לחברה יש תפקידים רבים. חשוב לוודא שהחברה שאתם מעסיקים תסייע לכם במגוון התחומים ולא רק בחלק מהם.

התחומים בהם החברות לניהול נכסים מתמחות:

תיווך ואחזקה 

החברה תהיה אחראית על תחום התיווך והאחזקה. חברות אלה אחראיות לאתר שוכרים לנכס שלכם, ללא עמלת תיווך. הן אחראיות לסגור חוזה מול השוכרים, ולא גובות על כך שכר טרחה של עורכי דין. החברות אחראיות על כל מה שקשור לתחזוקת הדירה כולל טיפול בתקלות ומתן מענה עבור תלונות הדיירים. במקרה שבבעלותכם בניין מגורים, חברת הניהול תדאג גם לניהול הדירות וגם לניהול אזורי המחייה המשותפים בבניין, כמו הלובי, חדר המדרגות והמעלית.

הנהלת חשבונות 

החברה אחראית על כל הניהול הכספי של הנכס. במקרים של טיפולים נחוצים, החברה תשיג עבורכם מחירים נוחים של אנשי המקצוע הנחוצים (כמו חשמל, אינסטלציה ועוד). החברה תגבה את דמי השכירות מידי השוכרים. היא תהיה אחראית על הנהלת חשבונות ותוציא דו"ח שנתי עבור רואה החשבון.

ההיבט המשפטי 

חברת ניהול נכסים תדאג לטיפול הנכס מול הרשויות. היא תטפל בתשלומים עבור מס הכנסה או טיפול במע"מ. תדווח לרשויות (חברת חשמל, תאגיד המים, עירייה ועוד) על כל שינוי או חידוש. החברה תשים לב לכל הפרה של חוזה השכירות על ידי הדיירים ותדאג לחדש את חוזה השכירות במקרה הצורך. חברת הניהול תעניק ייעוץ משפטי בכל מה שקשור לנכס.

 

 

האם החברות לניהול נכסים לוקחות עמלת ניהול?

חברות ניהול נכסים מומלצותהתשובה היא כן. החברות ניהול לוקחות עמלת ניהול. גובהה של עמלת הניהול ישתנה על פי סוג הנכס, רמת התחזוקה הנחוצה והקשיים הכרוכים בניהול הנכס. עמלת הניהול נגבית בפועל מההכנסות של הנכס. כלומר, אם אין הכנסות לנכס (במידה והדירה ריקה ואין שוכרים)- ההפסד הרווחי הוא של בעל הנכס ושל חברת הניהול כאחד. יש חברות ניהול שגובות עמלת תיווך מהדיירים – אך זה לא תקין. מומלץ לבדוק מראש מה התנאים שחברת הניהול מציעה לכם.

 

מתי כדאי להעסיק חברת ניהול נכסים ולמי זה מתאים?

השאלה זו נובעת משיקולים אישיים. אם אתם יודעים להתנהל מול השוכרים, קל לכם למצוא שוכרים חדשים ואתם לא מעסיקים עורך דין בשביל החוזה, אולי העסקת חברת ניהול פחות תתרום לכם וכדאי לכם לחסוך את הכסף. אך, אם אין לכם זמן וכוח להתעסקות הזאת. אם קשה לכם להתנהל מול השוכרים ואם אין לכם זמן לחפש שוכרים חדשים במקרה הצורך,  אז אולי כדאי לכם להעסיק חברת ניהול נכסים, שתטפל עבורכם בנכסים השונים.

לסיכום, חברת ניהול נכסים יכולה לסייע לכם בשמירה על הנכס והתנהלות מול השוכרים.

חברות ניהול נכסיםאם אתם בעלים של נכס כמו דירה למשל או אפילו כמה נכסים ודאי אתם מכירים את התחושה הלעתים מתסכלת שמלווה אתכם כחלק בלתי נפרד מהניהול השוטף של הנכס.

לא סתם אומרים את המשפט ”מרבה נכסים מרבה דאגות“, וכי הנכס כמובן מספק לנו הכנסה פסיבית ומשפר את איכות חיינו אך גם יש לא מעט דברים שיכולים להקשות עלינו עד שנקצור את הפירות. הרי יש בעולם מליוני אנשים שרק היו חולמים שתהיה להם איזו דירה קטנה או חנות ברחוב סואן אותם הם יוכלו להשכיר ולהנות מהרווחים ללא מאמץ. יחד עם זאת, לא תמיד אותם אנשים מודעים למאמץ ולהשקעה הנדרשים, המלווים לא פעם בכאבי ראש ואינסוף התעסקויות מתישות.

מתי כדאי לפנות לחברות ניהול נכסים?

כשאתם מוצאים את עצמכם מבזבזים ימים שלמים על ניהול העסק, יכול מאוד להיות שהגיע הזמן שתעבירו את האחריות למישהו אחר. זה לא אומר שאתם מאבדים שליטה, זה רק אומר שיש שם מישהו שאתם יכולים לסמוך עליו שיבצע עבורכם את כל הניהול השוטף של הנכס. יכול להיות שגם כבר הגעתם לגיל הפנסיה וכל מה שאתם רוצים לעשות זה באמת להנות מההון שצברתם, לנוח, לטייל ולעשות דברים שאתם אוהבים. אז במקום לנהל חמל דירות פעיל, במקום להתעסק עם כל מה שקשור לדירה שלכם, יש מי שיעשה את זה בשבילכם וקוראים לזה חברה לניהול נכסים.

על אילו שירותים נותנת מענה חברה לניהול נכסים?

חברות לניהול נכסים נותנות מענה מלא לכל מי שיש לו נכס או כמה נכסים אותם הוא משכיר ואין לו את הזמן או האנרגיה להתעסק בכל מה שקשור סביב ההשכרה.

זה אומר למצוא שוכר מתאים בזמן, זה אומר להתעסק עם הטענות, הדרישות והבקשות של השוכר במהלך השנה בין אם זה תחזוקה, תיקונים או בעיות אחרות כמו בעיות חשמל, אינסטלציה, רטיבויות ועוד. בנוסף, על החברה או נציג החברה לוודא מול השוכר כי הוא העביר על השם שלו את חשבונות החשמל, הארנונה, הגז, המים והתקשורת. כשהשכירות מסתיימת, על החברה לדאוג להארכת השכירות או להחליף בזמן את הדיירים עם דגש רב על רצף שכירויות תוך בדיקות מחודשות של החוזה.

חובת החברה לוודא כי בוחרת עבור המשכיר שוכרים אמינים ואיכותיים התואמים את הדרישות שקיימות בחוזה. החברה צריכה לוודא שתשלומים מתבצעים בזמן ובמידת הצורך שלפני השכירות המשכיר מקבל צ‘ק ערבות בנקאית או כל עירבון אחר שהוחלט מראש. על החברה לוודא שהשוכר מבין את החוזה ואחראי לכל סעיפיו.

בנוסף, במידה ויש החלפה בין שוכרים, על החברה לוודא כי הכל בנכס פועל כמו שצריך בין אם זה המזגן ובין אם זה הדוד החשמלי ובמידת הצורך לבצע תיקונים או שיפוצים בתיאום מלא עם בעל הנכס.

איך לבחור חברת ניהול נכסים?

  1. התאמה לנכס – יש חברות ניהול נכסים המתמחות בניהול דירות, אחרות בבתים פרטיים, אחרות במשרדים או חנויות ויש חברות שמשלבות את כל ההתמחויות.
  2. שירות – יש לוודא שיש התאמה בין השירותים להם אתם זקוקים בניהול הנכסים שלכם לבין מה שהחברה מספקת.
  3. מחיר – היום ניתן למצוא חברות לניהול נכסים בכמה מאות שקלים בחודש ועד כמה עשרות אלפי שקלים בחודש. הכל תלוי בכמות הנכסים וכאמור בשירותים הנלווים שהחברה מציעה.

לסיכום, השכרת שירותיה של חברת לניהול נכסים תעניק לכם שקט נפשי, תאפשר לכם לדעת שהנכס שלכם מושכר, מטופל והוא בידיים הכי טובות שאפשר.

ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים

או חייגו: 074-7695650

ניהול מבנים מקצועי וזמין

ניהול מבנים

ניהול מבנים הוא גוף או חברה המספקים לקהל לקוחותיהם מגוון רחב של שרותי ניהול מקיפים עבור מגדלי יוקרה, ניהול בנייני מגורים ומבנים מסחריים. חברות ניהול

קרא עוד »

ניהול דירות

אם יש בבעלותכם מספר דירות, נכסי נדל"ן או בניינים, בין אם רכשתם ובין אם ירשתם אותם, יש לכם את האפשרות לשכור חברת ניהול דירות. מה

קרא עוד »

ניהול דירות להשכרה

אם יש בבעלותכם מספר דירות שונות שאתם משכירים לאנשים שונים, אתם יודעים שכרוכה התעסקות רבה וזמן רב כדי לנהל את הנכס. כדי להקל על ניהול

קרא עוד »
התקשרו עכשיו
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!