חומרי גלם לבנייה קלה

או חייגו: 074-7695650

תוכן עניינים

בשנים האחרונות, אנשים רבים התוודעו ליתרונות שבבנייה הקלה. בזכות כך הבנייה הקלה הופכת ליותר ויותר פופולרית בשנים האחרונות. הבנייה הקלה מתבססת על חומרי גלם המאפשרים שמירה על איכות הסביבה. על בנייה קלה נרחיב במאמר הבא.

 

מהי בנייה קלה?

בישראל, הבנייה הנפוצה ביותר היא בנייה עם בלוקים, טיח וברזל. לעומת אלו, בנייה קלה היא שיטת בנייה שנעשית על ידי חומרי גלם מוכנים מראש. חומרים אלה יחסית קלים מבחינת המשקל שלהם והם מורכבים על גבי שלדי בניין עשויים פלדה או אלומיניום.

בנייה קלה היא אינה שיטה חדשה והיא משמשת אנשים ברחבי העולם וגם בארץ כבר יותר מ-35 שנים. בשנים האחרונות, בזכות התפתחויות טכנולוגיות ששיפרו את איכות הבנייה הקלה, היא נהפכה לפופולריות במיוחד ומשמשת יותר ויותר אנשים.

 

באילו חומרי גלם משתמשים בבנייה קלה?

אלומיניום

האלומיניום הוא אחד מחומרי הגלם האיכותיים ביותר בשוק והוא משמש לדקורציה, דלתות, חלונות, משקופים ועוד. לוח אלומיניום מורכב מפלטות אלומיניום שבמרכזן יש קלקר. הקלקר משפר את עמידות האלומיניום ובין היתר את יכולת הבידוד.

עץ

אחד החומרים הנפוצים בשיטת הבנייה הקלה. העץ משמש לבניית מבנים שלמים וניתן לעשות זאת במהירות. בנייה קלה מעץ נפוצה בעיקר בארצות הברית.

פלטות גבס

פלטות גבס נפוצות במיוחד בשיטת הבנייה הקלה, גם בישראל. פלטות הגבס משמשות לפנים הבית בלבד. יש פלטות גבס לבנות (סטנדרטיות), אדומות (חסינות אש) וירוקות (חסינות מים). גבס הוא חומר פשוט לעבודה ובזכות הייבוש המהיר שלו, ניתן להקים קירות גם ביום אחד. בפלטות הירוקות והאדומות מוסיפים חומרים המשפרים את העמידות של הגבס.

פלטות בטון

שימוש בפלטות בטון מוכנות מראש מתאים גם לפנים הבית וגם לחוץ הבית. עם השנים והתפתחות הטכנולוגיה, פלטות הבטון רק משתפרות והופכות ליותר איכותיות. כיום קיימות פלטות בטון משולבות רשת המעניקה לבטון גמישות ועל ידי כך מונעת סדקים.

לוחות פח

לוחות פח מורכבים משלוש שכבות- פח צבוע לבן, קלקר ועוד שכבת פח. לוחות אלה משמשים להרכבת קירות קלים. התקנתם אינה יוצרת לכלוך רב, הובלתם פשוטה ובזכות הקלקר הם מאפשרים בידוד. לוחות פח משמשים עבור דלתות, חלונות, דקורציה ועוד.

 

מה היתרונות של בנייה קלה?

  • חסכון כספי- עלויות חומרי גלם לבנייה קלה ושל תהליך הבנייה עצמו זולות משמעותית משיטות בנייה אחרות. הסיבה המרכזית לכך היא ששיטה זו מהירה יותר מהשיטות האחרות.
  • מהיר- בנייה קלה מאפשרת לבנות מבנה שלם תוך מספר חודשים בודדים. לעומת שיטות בנייה אחרות שיכולות לקחת גם מספר שנים.
  • שמירה על הסביבה- הבנייה הקלה מאפשרת תהליך ידידותי לסביבה. בשיטות בנייה אחרות יש שימוש בכלים כבדים שיוצרים זיהום אוויר רב. לעומת זאת, בבנייה הקלה אין שימוש בכלים אלה והם מאפשרים שמירה על הסביבה.
  • עמידות- מבנים שנבנו בבנייה קלה עמידים לפגעי מזג האוויר השונים (גשם, רוח, שמש חזקה ולחות). עמידות זו מתאפשרת בזכות חומרים מתקדמים המאפשרים בנוסף בידוד תרמי ואקוסטי. מבנים אלה עמידים אף לרעידות אדמה.
  • גימור איכותי – בנייה קלה מאפשרת בנייה של קירות חלקים, ישרים ומדויקים, הבדל משמעותי לעומת בניה עם בלוקים ובטון. 

ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים

או חייגו: 074-7695650

רצפה

ריצוף אפוקסי לבית – יתרונות וחסרונות

יותר ויותר מעצבי פנים ואדריכלים בוחרים להתקדם לפתרונות ריצוף מתקדמים המשלבים בין עיצובים חדשניים לאיכות ופונקציונליות, ולמראה אחיד שמעניקה רצפת אפוקסי לבית, בעיצוב דירות ובתים חדשים ובשיפוץ בתים פרטיים ודירות מגורים קיימים. 

קרא עוד »
התקשרו עכשיו
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!