כללים להכנת הבניין המשותף לחורף שחובה להכיר

או חייגו: 074-7695650

תוכן עניינים

החורף מגיע ואיתו הגשמים והרוחות העזות שמאיימים לפגוע בכל מה שנמצא בדרכן ואם אתם רוצים לעבור את החורף שבשלום, יש כמה פעולות שאנחנו ממליצים לכם לעשות כדי להכין את הבניין המשותף לחורף. במאמר הבא נסייע לכם לעבור את החורף בלי נזילות, בלי הצפות ביוב והכי חשוב, בלי נזקים לנפש ולרכוש.

 

בדיקת איטום של הגג

לפני שהחורף מגיע חשוב לבדוק את האיטום של הגג ואת האיכות שלו. אם אתם לא זוכרים מתי אטמתם את הגג בפעם האחרונה, יתכן מאד שיש כשלים באיטום שיגרמו לכם לנזילות מטרידות בקומות בקומה הגבוהה של הבניין.

זה לא משנה אם הגג שלם נאטם באמצעות יריעות ביטמוניות, זפת או משחה, אתם לא צריכים לחכות לגשם הראשון על מנת לעשות את הבדיקה. קבלן איטום מקצועי יוכל לבצע בדיקה ויזואלית של האיטום שבגג והמקצוענים שבניהם יציעו לכם לעשות אפילו בדיקת הצפה. פשוט ממלאים את הגג במים ובודקים אם יש חדירת מים דרך התקרה לקומות הגבוהות בבניין. במידת הצורך יש לבצע תיקונים או איטום מלא של הגג.

 

מנקים את צנרת הביוב

אם הבניין שלכם יותר מבן 10 שנים, מומלץ להזמין לפני החורף שירות של בדיקה לצנרת הביוב על מנת להימנע מהצפות. במיוחד בתקופת החורף, צנרת הביוב צריכה לקלוט כמויות אדירות של מים בזמן מאד קצר ואם הניקוז לא יוכל לעמוד בכמויות הללו, אתם תחוו הצפות לא נעימות. במיוחד בתקופת החורף, אף אחד לא רוצה הצפת ביוב ולכן מומלץ להזמין שטיפת קווי ביוב עם ביובית.

הביובית היא משאית גדולה שיש לה משאבות יניקה והשנקה ומיכל מים גדול. על מנת לנקות את קווי הביוב בעל המקצוע יחדיר את צינור ההשנקה לקו וישטוף אותו בלחץ מים. במידה ויש סתימה בקו, לחץ המים יפורר אותה וכך אתם תוודאו שהקו פתוח לחלוטין. אם יש לכם בור ספיגה בבניין, בעל המקצוע יוכל לשאוב אותו באמצעות צינור היניקה על מנת לרוקן אותו ושלא יהיו הצפות ביוב.

 

נקו את המרזבים

אחת הפעולות החשובות היא לבצע ניקוי מרזבים שמבטיח ניקוז תקין של מי הגשמים. תפקידו של המרזב הוא לפנות את מי הגשמים מהגג. במידה והוא יהיה סתום, המים פשוט יצטברו על הגג ויגרמו לנזקים חמורים. מעבר לזה, הם גם יכולים לגרום לסכנה בטיחותית, במיוחד במקרים שיש לכם רעפים על הגג.

הגשם הראשון שיגיע ישטוף מהגג שלכם את כל האבק והחול שהצטברו עליו במהלך הקיץ. במצב כזה, הפסולת הזו תחדור לתוך המרזב ותאיים לסתום אותו. הזמינו בעל מקצוע שינקה לכם את המרזבים ויוודא שהם פתוחים לחורף הקרוב. בנוסף, יש לנקות גם את הפתחים של המרזב בגג על מנת שהמים יוכו להתנקז בצורה חלקה.

 

מזמינים תחזוקה לגינה

מעבר לגשמים העזים, בחורף יש גם רוחות בעוצמה גבוה מאד שיכולות לגרום ללא מעט נזקים ברכוש ובנפש. לא פעם קורה שעצים ישנה וחלשים פשוט קורסים כתוצאה מהרוח העזה ומאיימים לפגוע בכל מי שנמצא בסביבה. רגע לפני שהחורף מכה בנו בשיא העוצמה, אנחנו ממליצים לכם להזמין שירות של תחזוקה שוטפת לגינה, על מנת להימנע ממצבים כאלה.

מומלץ מאד לגזום ענפים שמאיימים ליפול ברוח וכמובן עצים חלשים וישנים שסביר להניח שלא ישרדו את החורף. כמו כן, אנחנו ממליצים לכם לבקש מבעל המקצוע לזהות שורשים שמאיימים לחדור לקווי הביוב של הבניין. שורשים כאלה יכולים לגרום לסתימה קשה מעבר לכך, גם לפיצוצים בצנרת ונזילות סמויות.

 

מכינים את הגג לחורף

זוכרים שדיברנו על הרוחות העזות? זו בדיוק הסיבה שחשוב לנו שתכינו את הגג לחורף, לא פעם קורה שעצמים כאלה ואחרים על הגג פשוט עפים כתוצאה מהרוח העזה, אנחנו מדברים בין השאר על דודי שמש, מנועים של מזגנים, סוככים, פרגולות ועוד. בנוסף לגג, אנחנו ממליצים לכם גם לבצע בדיקה של המרפסות ולוודא שכל האלמנטים שנמצאים בה קשורים על מנת שלא יעופו ברוח. גם כאן אנחנו מדברים על סוככים, פרגולות, אדניות עם פרחים ועוד. כל מה שנמצא על הגג חייב להיות קשור, גם אם לא מדובר בחפץ חד או כבד.

 

בודקים את מערכת החשמל

הדבר הראשון שאנחנו רוצים שתעשו זה להזמין חשמלאי מקצועי שיבדוק את מערכת ההארקה בבניין. אם אין מערכת כזו או אם היא לא תקינה, מדובר במצב של חיים ומוות. תפקיד ההארקה בבניין הוא למנוע התחשמלות במקרים של זליגות חשמל ותקלות במכשירי חשמל כאלה ואחרים. הארקה לא תקינה זה פשוט סכנת חיים ואתם צריכים לבדוק אותה כמה שיותר מהר.

כמו כן, מומלץ לבדוק את כל ארונות החשמל בחדרי המדרגות ולוודא שאין ריח שרוף או רעשים. במיוחד בחורף, סביר להניח שדיירי הבניין ישתמשו במכשירים זוללי חשמל כמו תנורים ומזגנים וחובה עליכם לוודא את התקינות של כל המערכות לפני שהם עושים שימוש כזה.

לסיכום, אין ספק שאם אתם רוצים לעבור את החורף בשלום, ללא נזילות וללא הצפות ביוב, אתם צריכים ליישם את הטיפים שהבאנו במאמר זה, בהצלחה!

ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים

או חייגו: 074-7695650

רצפה

ריצוף אפוקסי לבית – יתרונות וחסרונות

יותר ויותר מעצבי פנים ואדריכלים בוחרים להתקדם לפתרונות ריצוף מתקדמים המשלבים בין עיצובים חדשניים לאיכות ופונקציונליות, ולמראה אחיד שמעניקה רצפת אפוקסי לבית, בעיצוב דירות ובתים חדשים ובשיפוץ בתים פרטיים ודירות מגורים קיימים. 

קרא עוד »
התקשרו עכשיו
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!