משתרגים כל מה שצריך לדעת לפני התקנה  של בית חכם

או חייגו: 074-7695650

תוכן עניינים

כמה כיף שאנחנו חיים בעולם טכנולוגי מתקדם בו הודות להתפתחויות הטכנולוגיות אנחנו יכולים ליהנות מכל כך הרבה דברים שמייעלים את החיים שלנו. אחד מאותם דברים הוא בית חכם- האפשרו לשלוט בכל המתרחש בבית שלנו ללא מאמץ מרחוק דרך אפליקציה או על ידי לחיצת כפתור. אז אם אתם מעוניינים לשלוט בכל המערכות בבית שלכם מחשמל דרך תאורה ועד אבטחה והשקיית הגינה- בית חכם זה הדבר עבורכם.

 

חמישה דברים שחשוב שתדעו לפני שאתם מתקינים מערכת של בית חכם:

יש המון מידע ברשת בנושא של בית חכם ויש לא מעט חברות שמציעות סוגים שונים של מערכות וגאדג'טים וכמובן שאתם צריכים לקרוא להבין ולהחליט איזו מערכת מתאימה ביותר עבורכם. רגע לפני שאתם ממהרים לרכוש מערכת בית חכם ולבצע התקנה, ערכנו רשימה של חמישה דברים שחשוב שתדעו.

  1. להבין את הבית מתנהל:

בשביל לבחור בית חכם שמתאים עבורכם אתם צריכים להבין איך הבית שלכם מתנהל. החוכמה של בית חכם היא לייעל, לשדרג ולהפוך את החיים של דיירי הבית לנוחים יותר וזאת ניתן לבצע רק לאחר שבדקתם את הרצונות הצרכים והדרישות שלכם. באילו שעות אתם נמצאים בבית, מתי אתם קמים בבוקר ומתי אתם הולכים לישון, האם יש חדר בו יש צורך באור במהלך היום לעומת שאר חדרי הבית? האם יש חדר שצריך להיות ממוזג בשעה קבועה? באיזו שעה אתם מתקלחים, באילו מוצרי חשמל אתם משתמשים באופן תדיר- כל אלה הן שאלות שחשוב שתענו עליהם בכדי לדעת בדיוק אילו אופציות ואילו מכשירים של בית חכם אתם צריכים.

  1. לאפיין את המערכת של בית חכם:

השוק כאמור מלא במערכות של בית חכם ובאינסוף גאדג'טים שניתן להוסיף. לפני שאתם ממהרים לרכוש את כל מה שנראה לכם מגניב , חשוב שתדעו מה האופציות ומה הן האפשרויות של בית חכם ואילו מתאימות לכם.  דוגמאות נפוצות:

  • בית חכם שמאפשר הפעלה של מוצרים חשמליים מרחוק- על ידי החלפה של השקעים הרגילים לשקעים חכמים
  • בית חכם שמשמש כמערכת אבטחה ועל ידי חיישני תנועה מיידע אתכם על כניסה לא מורשת לבית מפעיל את האזעקה ושולח הודעה למוקד או למשטרה.
  • בית חכם שמאפשר הדלקה וכיבוי של האורות בחדרים בשעות שתוכנתו מראש
  • בית חכם שמאפשר חימום של מים למקלחת בשעה קבועה או בהוראה חד פעמית מרחוק
  • בית חכם ששולט במערכת מיזוג האוויר ודואג לחימום או לקירור הבית כולו או חדרים ספציפיים על ידי מתן הוראה חד פעמית או לפי שעה שתוכנתה מראש

 

כמובן שיש לקחת בחשבון שכמה שיותר גאדג'טים ופונקציות ייקרו את המערכת.

  1. לבדוק את התשתית של הבית-

בבתים פרטיים מערכת בית חכם היא לרוב מערכת אלחוטית שמתחברת על האינטרנט האלחוטי של הבית. וודאו שיש חיבור חזק ורציף ושניתן לחבר מערכת בית חכם שתתחבר בקלות וללא בעיות ושיהיה ניתן לבצע את החיבור של פאנל השליטה והעברת ההוראות למכשירים בצורה אלחוטית ומקוונת ללא תקלות.

 

  1. להחליט מי מבצע את ההתקנה

אחד היתרונות הבולטים של מערכת בית חכם בעיקר כשמדובר במערכת אלחוטית היא האפשרות לבצע את ההתקנה ואת התפעול באופן עצמאי לחלוטין. אם יש לכם חוש טכני והבנה- הרי שתוכלו להתקין את המערכת, לחבר אותה ולהתחיל ליהנות מבית חכם. עם זאת- כדאי ורצוי להיוועץ עם איש מקצוע או מתקין מוסמך- בעיקר כאשר יש צורך בהחלפת מתגים ושקעים למתגים ושקעים חכמים או כאשר יש צורך בחיבור קווי של מערכת בית חכם.

  1. בחירת אמצעי השליטה במערכת של בית חכם

חשוב שתבחרו את לוח הבקרה והשליטה המתאים ביותר עבור כל דיירי הבית. ישנה אפשרות לפאנל שליטה עם טאבלט שתוכלו לתת בו את ההוראות, אפליקציה שמורידים לטלפון הנייד החכם ומבצעים את השליטה מרחוק, או הפעלה של חלק מהמוצרים והמערכות על ידי תכנות מראש במערכת או אפילו פקודה קולית או מחיאת כף. כאמור- חשוב שכל דיירי הבית ידעו כיצד להפעיל כל אחת מהמערכות וכדאי לבחור את פאנל השליטה המתאים ביותר עבור כולם.

 

המלצות על מוצרים שמתאימים לבית חכם:

אחד מהקשיים הגדולים של רוב האנשים שמעוניינים להפוך את הבית שלהם לבית חכם הוא לבחור את המוצרים ואת הפריטים הנדרשים. לאחר שעניתים לעצמכם על השאלות של לוח הזמנים של דיירי הבית- היומי והשבועי, ולאחר שהבנתם באילו מכשירי חשמל אתם נוטים הכי הרבה להשתמש ביום יום שלכם- יהיה לכם קל יותר לבחור את הפריטים ואת המוצרים של בית חכם שרלוונטיים לכם. ובכל זאת, יש כל כך הרבה גאדג'טים והפיתוי גדול ולכן ערכנו עבורכם רשימה של מוצרים נפוצים בעת התקנת בית חכם:

-שקעים חכמים ומתגים חכמים- על מנת לשלוט בכל אחד ממכשירי החשמל בבית שלכם יש צורך להחליף את השקעים הרגילים בשקעים חכמים וכמו כן להחליף את המתגים הרגילים במתגים חכמים. אלה יאפשרו הדקלה וכיבוי של מוצרים מבלי לקום וללא מגע ידי אדם או עם מינימום מגע ידי אדם. מתג חכם לדוד, מתג חכם למזגן, שקע חכם למכונת הכביסה ולמייבש הכביסה ועוד. כל מתג וכל שקע יכולים להפוך בקלות לחכמים.

-חיישנים- חיישן טמפרטורה שמקרר או מחמם את החדר בהתאם לטמפרטורה שהגדרתם מראש ואינו מצריך ממכם להדליק או לכבות את המזגן בכניסה וביציאה מהבית. כמו כן הוא מיידע כאשר הטמפרטורה גבוהה מדי ומנתק את החשמל על מנת למנוע שריפה. חיישנים נפוצים נוספים הם חיישני תנועה שמכבים ומדליקים את האורות ביציאה ובכניסה לחדרים ומהבית בכלל ומשמשים כמערכת אבטחה במידה ומישהו פותח את החלונות של הבית או את הדלת של הבית כאשר לא אמור להיות אף אחד מדיירי הבית בנמצא.

-מערכת אבטחה היא אחת המערכות הפופולאריות ביותר כאשר מדובר בבית חכם- האפשרות של הוספת מצלמות רשת שמשדרות כל מה שקורה בבית בזמן אמת ומחוברות לאזעקה ומתריעות בנייד על כל תנועה חשודה בבית ומאפשרות צפיה מרחוק. כמו כן מנעול חכם שמאפשר כניסה לבית ללא מפתח לפי קוד או לפי טביעת אצבע.

אלו כאמור הם רק כמה דוגמאות למה שניתן להתקין ולהוסיף בבית חכם אבל אין גבול לתוספות. הכל תלוי ברצונות, בצרכים, בדרישות וכמובן ביכולות שלכם . בכדי שלא תרכשו מוצרים שלא תשתמשו בהם או תצטערו על כך שרכשתם מערכת בית חכם יקרה מדי או להיפך- כזו שאינה עונה על כל הצרכים שלכם, רצוי להיוועץ עם אנשי מקצוע. לאחר שעברתם ווידאתם את חמשת השלבים שהמלצנו מקודם ולאחר שאתם יודעים פחות או יותר מה הכיוון שלכם בבית חכם וגם מה היכולת הכלכלית שלכם להוציא כרגע על הפיכת הבית לבית חכם משודרג ומתקדם- גשו עם המידע והנתונים לחברה מוכרת בעלת וותק ניסיון הבנה רחבה בתחום והכי חשוב- תו תקן ישראלי. וודאו שאתם מקבלים את המענה שאתם צריכים, את התשובות הרלוונטיות ואת ההתאמה של המוצרים עבור הבית שלכם וכמובן אל תוותרו על התקנה מקצועית ואחריות לאחריה.

ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים

או חייגו: 074-7695650

רצפה

ריצוף אפוקסי לבית – יתרונות וחסרונות

יותר ויותר מעצבי פנים ואדריכלים בוחרים להתקדם לפתרונות ריצוף מתקדמים המשלבים בין עיצובים חדשניים לאיכות ופונקציונליות, ולמראה אחיד שמעניקה רצפת אפוקסי לבית, בעיצוב דירות ובתים חדשים ובשיפוץ בתים פרטיים ודירות מגורים קיימים. 

קרא עוד »
התקשרו עכשיו
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!