ריצוף אפוקסי לבית – יתרונות וחסרונות

או חייגו: 074-7695650

תוכן עניינים

יותר ויותר מעצבי פנים ואדריכלים בוחרים להתקדם לפתרונות ריצוף מתקדמים המשלבים בין עיצובים חדשניים לאיכות ופונקציונליות, ולמראה אחיד שמעניקה רצפת אפוקסי לבית, בעיצוב דירות ובתים חדשים ובשיפוץ בתים פרטיים ודירות מגורים קיימים. 

היכן ניתן ליישם ריצוף אפוקסי לבית

לרצפה תפקיד מרכזי בחלל הביתי, הן בהיבט הפונקציונלי והן בהיבט העיצובי. ריצוף אפוקסי לבית הוא למעשה שכבת ציפוי המיושמת על משטח קיים, ומעניקה מגוון אפשרויות עיצוביות והתאמה ליישומים ולחללים שונים בבית.

הריצוף האפוקסי מתאים לחללים גדולים ומרכזיים דוגמת הסלון והמבואה, לחללים קטנים יותר דוגמת חדרי השינה והעבודה, ולחללים רטובים דוגמת מטבח וחדרי אמבטיה ושירותים, תוך הענקת הגנת איטום מוגברת ועמידות בפני לחות ורטיבות. נוסף לזאת, ריצוף אפוקסי ניתן ליישום גם בשטחים החיצוניים והפתוחים: גינה, חצר פרטית או מרפסת.

רצפה

הציפוי האפוקסי הוא הציפוי החלק והמרשים בו אנו נתקלים מדי יום בקניונים, בחניונים, במתחמי תצוגה מסחריים וכדומה, למעשה ציפוי אפוקסי לתחומי התעשייה נפוץ מאוד ומיושם די בשגרה בתחומים אלה חדירת הפתרון העיצובי ויישום הציפוי האפוקסי גם בבתי מגורים נולדו בשל יתרונות הציפוי הרבים, אולם בטרם תוותרו לחלוטין על הריצוף המסורתי חשוב להכיר לצד היתרונות, גם את המאפיינים והחסרונות האפשריים של רצפת אפוקסי בבית

ריצוף אפוקסי לבית- כל היתרונות:

  • עמידות לשנים ארוכות- הריצוף האפוקסי אינו סופח מים וכתמים, עמיד בפני חומרי ניקוי וכימיקליים ומתאים גם לבתים בעלי תנועה מוגברת.
  • עיצובים חדשניים ומגוונים- באמצעות ריצוף אפוקסי ניתן ליצור מגוון עיצובים, דוגמאות, גוונים וטקסטורות ולשדרג את היצע העיצובים והסגנונות המוכרים.
  • קל לתחזוקה- שכבת הציפוי האפוקסי מאפשרת תחזוקה קלה ומינימלית, באמצעות ניגוב קל ושאיבה בלבד, ושומרת על מראה מבריק ומרשים.
  • מגוון תועלות- שכבת אפוקסי בעובי מינימלי תעניק חיזוק לאיטום ולבידוד בבית, תיצור ריצוף חמים ונעים למגע, מונע החלקה ומעכב בעירה, מה שמפר גם את רמת הבטיחות בבית.
  • מתאים ליישום על משטחים קיימים-חומר אפוקסי הוא חומר גמיש ליישום אשר נצמד ומתקשה כנגד בטון, קרמיקה, אבן ואריחים מחומרים אחרים, מה שהופך אותו מתאים ליישום על ריצוף קיים ללא צורך בהסרת אריחים, פינוי ויצירת שכבת בסיס חדשה.

ריצוף אפוקסי לבית- כל החסרונות (וגם כמה מיתוסים):

  • משטח מחליק ומסוכן- המראה החלק והגימור הבוהק של הציפוי האפוקסי עשוי להטעות, ורבים מאמינים כי מדובר בציפוי מחליק ומסוכן, בעיקר כאשר מדובר בבית עם ילדים צעירים או קשישים. חשוב לדעת כי רמת החיכוך והגימור של ריצוף אפוקסי ניתנים להתאמה, וקיימים ציפויים אפוקסיים בעלי רמת חיכוך גבוהה, מונעי החלקה ובטוחים לחלוטין המותאמים לסביבה הביתית.
  • עלות גבוהה- הציפוי האפוקסי נחשב למשתלם בתעשיות ובמפעלים, ובמתחמים מסחריים, בהם נדרשת רמת עמידות גבוהה, והמחיר למ"ר נמוך יותר ביישום הציפוי על גבי מאות מ"ר. מטבע הדברים ציפוי ויישום של משטחים קטנים דוגמת דירת מגורים יהיו כרוכים בעלות גבוהה יותר למ"ר, וללא הסיכונים והעומס הקיימים בתעשיות האמורות לא תמיד המחיר יהיה משתלם. יחד עם זאת, בתחשיב הכולל יש להביא בחשבון גם את עמידות הריצוף, ובמקרה של שיפוץ הבית את החיסכון בעלויות הפירוק והפינוי של הריצוף הקיים שנותר לשמש כבסיס.
  • אופן היישום- ריצוף אפוקסי מחייב פינוי מלא של הרהיטים והחפצים בבית, ניקוי והכנה של השטח לצורך יישום הציפוי וכן זמן המתנה להתגבשות ולהתקשות של הציפוי. יישום כזה מתאים בשלבי התכנון והעיצוב של בית חדש, בכניסה לבית שנרכש מיד שניה כחלק מהכנתו ומתהליך שיפוץ טרם כניסה. לא ניתן ליישם ריצוף אפוקסי לבית בזמן המגורים בו.
  • גוונים עזים ורגישות לאור – הציפוי האפוקסי מיושם במתחמים מסחריים, ציבוריים ועסקיים לרוב בגוונים דומיננטיים ובמראה בעל נוכחות. יישום כזה מטבע הדברים אינו מתאים לחללים ביתיים וקטנים, ויגרום לתחושת צפיפות ולמראה עיצובי שאינו משתלב עם הסגנון העיצובי הביתי. חשוב לבחור בציפוי אפוקסי לרצפת הבית בגוונים בהירים ובעיצובים סולידיים. ניתן לשלב דוגמאות ריצוף המדמות אבן טבעית או פרקט עץ, וכן ליישם עיצובים שונים בחללים שונים בבית. בתכנון הריצוף מלבד גודל החלל וההעדפות העיצוביות יש להביא בחשבון גם את התאורה הטבעית, החשיפה לאור ושבירת האור בנקודות שונות, חשיפה לקרינה UV, להתאמה של סוג הציפוי ושילוב רכיבי הגנה מקרינה בהתאמה, ולציפוי בעיצוב רך, במראה ביתי וחמים.
  • קשה להסרה- ציפוי אפוקסי הוא ציפוי אחיד ללא אריחים, ולא ניתן לתקן או להחליף רק חלק ממנו במקרה של פגיעה בציפוי. הסרת הציפוי כולו דורשת עבודה מיומנת ומקצועית, להסרה עדינה ללא פגיעה בשכבת הבטון או הריצוף שתחתיו. מאפיינים אלו הופכים את הציפוי האפוקסי לפתרון ארוך טווח ולא לטרנד אופנתי מתחלף.

לסיכום אפוקסי מומלץ מאוד לאזורי חניה פרטית, מרתפים, מרפסת אך ניתן ליישום גם בפנים הבית, אולם מומלץ להתייעץ עם חברה מתמחה, לראות דומאות ולבחון מידת התאמה לצרכים שלכם.

ריצוף

ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים

או חייגו: 074-7695650

בחירת החלון המושלם לגג הרעפים שלך: מדריך מלא

בבואכם לבחור חלון לגג הרעפים שלכם, ישנן מספר אפשרויות שיש לקחת בחשבון. כמה סוגים נפוצים כוללים חלונות צוהר, חלונות גג וחלונות גג. חלונות גג הם בחירה פופולרית לאספקת אור טבעי ואוורור, בעוד שחלונות גג מציעים גישה נוחה לגג לצורך תחזוקה. חלונות דורמר, לעומת זאת, יכולים להוסיף עניין אדריכלי לביתכם.

קרא עוד »
התקשרו עכשיו
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!