בדיקת רעש סביבתית

או חייגו: 074-7695650

תוכן עניינים

החיים בעידן הפוסט מודרני הם חיים שמלאים ברעש תמידי. הרעש נמצא בכל מקום והוא נגרם כתוצאה מגורמים שונים. רעשים חזקים יותר נפוצים באזור הסמוכים לשדות תעופה, לאזורי תעשייה, לכבישים סואנים ועוד. יחד עם זאת, ניתן למצוא לא מעט רעש גם בסביבה פרטית שאמורה להיות לכאורה שקטה. רעש שהעוצמה הגבוהה שלו מהווה בעיה ועלולה להזיק לבני אדם הוא רעש אשר לא קביל. כלומר, המשרד לאיכות הסביבה רבע הגדרות לסוגי הרעש הקיימים ולעוצמה שלהם ובהתאם להגדרות הללו, רמה סבירה של קול היא בדרגה של עד שישים דציבלים. עוצמת קול גבוהה יותר תחשב כרעש חזק ומטריד ועוצמת קול של מעל שמונים דציבלים גם עלולה לגרום לנזק לשומעים. בהתאם לכך, ניתן להבין את החשיבות לביצוע של בדיקות הנערכות לצורך קביעת רמת הרעש הסביבתי.

 

תקנות למניעת נזקי רעש

כאשר מדובר על רעש, מדובר למעשה על קול הנישא באוויר ופוגע באיברי השמיעה. קול בעוצמה של עד 30 דציבלים נחשב כשקט, כאשר העוצמה שלו גבוהה משבעים דציבלים הוא יוגדר כרעש מזיק. אדם אשר נחשף לרעשים בעוצמה הגבוהה ממאה ועשר דציבלים לפרק זמן של מספר דקות עלול ללקות בבעיית שמיעה. באותה המידה, היחשפות לעוצמה נמוכה יותר אך גבוהה מ85 דציבלים לפרק זמן ממושך גם עלולה לפגוע בכושר השמיעה של האדם. העובדות הללו הביאו לחקיקה שהמטרה שלה היא למנוע רעש מטריד סביבתי ובעקבותיו גם פגיעה באיכות החיים ואף גרימת נזק בריאותי לאוכלוסייה. בהתאם לתקנות הללו, עוצמת הרעש המקסימלית אשר מותרת במשך שעות היום באזור של בתי מגורים תהיה שמונים דציבלים בפרק זמן שלא יעלה על שתי דקות. עוצמת קול של שישים דציבלים מותרת עד שלוש שעות. בשעות החשיכה התקנות שונות שכן מדובר על זמן מנוחה שבו מרבית האנשים ישנים ועל כן, גם רעשים בעוצמות גבוהות יחסית אשר נשמעים במהלך היום ונבלעים בהמולה הכללית, בלילה יכולים להוות מפגע סביבתי של ממש.

על כן, המשרד לאיכות הסביבה קובע שבלילה משעמה מסוימת אסור להפיק רעש שהעוצמה שלו עולה על ארבעים וחמישה דציבלים וזאת למשך חצי שעה. לזמן ממושך יותר אסור להפיק קולות חזקים מארבעים דציבלים.

 

בדיקות רעש

בדיקות לקביעת רמת הרעש הסביבתי הן בדיקות הנחוצות בכדי לזהות האם קיימת בעיה כלשהי ולמצוא לה דרכי פתרון בהתאם. הבדיקות הקיימות בתחום נחלקות לשני סוגים: רעש נישא ורעש הולם. כאשר הבדיקה על רעש הולם נוגעת לרעשים שנגרמים כתוצאה מאקוסטיקה לא טובה במבנה והבדיקה על רעש נישא נוגעת לרעשים שנישאים באוויר לרבות רעשי מכוניות, מוזיקה ועוד. הבדיקות מבוצעות על ידי יועץ אקוסטיקה מקצועי ומומחה, בעל אסמכה הנדרשת לביצוע הבדיקה. בכדי לבצע את הבדיקה הוא יזדקק כמובן למכשור מתקדם וכן יפעל בהתאם לנהלים של המשרד לאיכות הסביבה. בתום ביצוע הבדיקה יוגש דוח כאשר הוא יהיה קביל בבית המשפט במקרים שבהם יש צורך לפעול באמצעים משפטיים לאכיפת החוק.

 

ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים

או חייגו: 074-7695650

בחירת החלון המושלם לגג הרעפים שלך: מדריך מלא

בבואכם לבחור חלון לגג הרעפים שלכם, ישנן מספר אפשרויות שיש לקחת בחשבון. כמה סוגים נפוצים כוללים חלונות צוהר, חלונות גג וחלונות גג. חלונות גג הם בחירה פופולרית לאספקת אור טבעי ואוורור, בעוד שחלונות גג מציעים גישה נוחה לגג לצורך תחזוקה. חלונות דורמר, לעומת זאת, יכולים להוסיף עניין אדריכלי לביתכם.

קרא עוד »
התקשרו עכשיו
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!