מה הכוונה בזרימה חוזרת? הכל על מז"ח

או חייגו: 074-7695650

תוכן עניינים

מהו מצב של זרימה חוזרת?

רגע לפני שאתם ממהרים לחפש בגוגל: בודק מזח בירושלים אולי כדאי להבין קודם מהו בכלל מזח. אז תרשו לנו להתחיל רגע מההתחלה-

מצב של זרימה חוזרת יכול לנבוע מכמה גורמים, מהבולטים והשכיחים שביניהם הוא מצב של שאיבה חזקה לכיוון אחד של מערכת המים העירונית. במצב כזה כל המים ישאבו לכיוון אחד. שאיבה מהסוג הזה יכולה להיגרם גם מפיצוץ אחד מצינורות המים, הפסקת חשמל של המשאבות שאחראיות על הגברת הלחץ או תקלה אחרת במשאבות.
בכל אחד מהמקרים צנרת המים הופכת למעין קש חזק שיונק את המים המחוברים למערכת ועוברים ישירות לקו אספקת המים העירוניים שלנו. בזמן חזרה לשגרה לאחר סיום התקלה, כל המים המזוהמים נכנסים אל בנייני מגורים או לעסקים סמוכים מה שמהווה בעיה סניטרית גדולה.

 

מדוע קיים דגש רב כיום על התקנה ותקינותם של מז"ח בצנרות?

 מתקין מזח בירושלים, או בכל אזור אחר שיש בו תשתיות מים הוא מקצוע מאוד מבוקש בימים אלה. זאת בגלל שמשרד הבריאות דורש התקנה של אביזר המזח: מניעת מים חוזרת, מכיוון שיש סכנה ממשית בזרימה חוזרת של מים שהולכת וגדלה עם השנים. ככל שאנחנו מתפתחים כחברה והופכים למודרניים וחדשניים יותר כך גם גדלים האזורים שיכולים לסכן את מי השתייה שזורמים בצינורות שלנו, לדוגמא: מפעלים, תעשייה, מתקני טיהור שפכים וכו'. ישנם הרבה מקומות שמשתמשים במי שפירים כחלק מתהליך היצור שלהם.
בחלק גדול מהמפעלים האלו מתקיימים גם חומרים שיכולים לזהם כמיליוני ליטרים של מים ביתר קלות ועם כמות מועטה מאוד של חומר.

לכן, נוצר האביזר מז"ח שהוא אביזר ייעודי שנועד למנוע את הזיהום והתקלות האלו ולא ידרוש מכל מיני גורמים סגירה וניקוי של קווי מים שלמים ובצורה הזו אנחנו גם חוסכים כמויות ענקיות של מים. מה גם שכנראה שאנשים רבים יספיקו לשתות מהמים המזוהמים אם זה יתנהל בצורה הזו.

 

מזחים והתקן שבא עימו – ארה"ב

משרד הבריאות במדינת ישראל משתדל להיצמד מאוד לתקן ואפילו להחמיר בו. לאחר מקרים רבים שהתרחשו בארץ ובחו"ל בהם תעשיות ומפעלים השתמשו בחומרים מזוהמים או במים כאלו ואחרים החלו להגיע תלונות מהציבור על עכירות במים הזורמים בבתים, איכות מים ירודה, קצף, טעם מוזר ועוד. לאחר חקירה אפידמיולוגית מצאו שהגורם הכי מזהם של המים הוא הזרימה החוזרת שלהם. מים עשויים מולקולות שהנטייה שלהם היא להתחבר אחת לשנייה, המזח"ים נולדו כדי לגרום לתופעה הזו להפסיק לקרות.

במצב של זרימה חוזרת הצנרת שלנו מתפקדת כמו קש שתייה, היא שואבת לתוכה את כל מה שחובר אליה באופן ישיר. השסתומים האל חוזרים מונעים ממנה לעשות זאת.

אם זאת חשוב לציין כי מזח הוא מורכב יותר מסתם אל חוזר פשוט, הוא אל חוזר כפול ויש לו חלקים שמיועדים להתראה מפני תקלה, כך שמקומות שעובדים עם חומרים מזהמים מחויבים להשתמש במזח על מנת לא לסכן ולזהם את מי השתייה של כולנו.

 

דרישות המזחים

מי מחויבים להתקין מז"ח – בכל מערכת שתייה שקיים בה חיבור למערכת שאיננה מיועדת לשתייה, יש דרישה מטעם משרד הבריאות בהתקנת מז"ח.

מי נדרש בהתקנת מז"ח – באתר של משרד הבריאות תוכלו למצוא רשימה של המקומות הנדרשים בהתקנת אביזר המז"ח, אך יכולים להיות עוד סוגי עסקים ובתים פרטיים שגם הם נדרשים לכך. הרשימה עצמה לא מפורסמת לציבור הרחב ועסקים שמכיעים להוציא רישיון לעסק מקבלים את הדרישה בהתאם לעסק.

ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים

או חייגו: 074-7695650

בחירת החלון המושלם לגג הרעפים שלך: מדריך מלא

בבואכם לבחור חלון לגג הרעפים שלכם, ישנן מספר אפשרויות שיש לקחת בחשבון. כמה סוגים נפוצים כוללים חלונות צוהר, חלונות גג וחלונות גג. חלונות גג הם בחירה פופולרית לאספקת אור טבעי ואוורור, בעוד שחלונות גג מציעים גישה נוחה לגג לצורך תחזוקה. חלונות דורמר, לעומת זאת, יכולים להוסיף עניין אדריכלי לביתכם.

קרא עוד »
התקשרו עכשיו
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!